Jakso 03x04: Elävä malli

Keskustele sarjan jaksoista ja tuotannosta

Valvoja: zapoing

Jakso 03x04: Elävä malli

ViestiKirjoittaja kkiljun » La Joulu 31, 2011 6:21

30. Jakso: Elävä malli (Yo confieso)

Kuva

Jaksossa 30 kiristetään mummoja, taistellaan kiinalaisia vastaan ja pilataan toisten treffejä.

Kiristyksen jalo taito

Lapset ovat jälleen tuoneet koulutodistuksensa, ja Curro on tilaisuus kerrata ja ihmetellä naisten ja miesten erilaisia tapoja selvitä tällaisista tilanteista. Guille kun on taas ollut omalla tutulla tasollaan. Curron mukaan Lucia luottaa hellyyteen ja ymmärrykseen, ja siihen että puhumalla selvitään. Optimismi ja luottamus ovat tässä avainasemassa. Diegon lähestymistapa on sekin samaisiin asioihin perustuva. Keskustelun sijaan siinä kuitenkin uhkailulla on tärkeämpi roolinsa. Nytkin Guille-parka saa kuulla lupauksia sisäoppilaitoksiin passittamisesta, jos tilanne ei parane. Santi puuttuu vielä asiaan. Santin mielestä poikaa pitää kohdella kuin aasia, mikä saa paikalla olleen Carmenin tuhahtamaan. Aamulla Guille saa edelleen kylmää kohtelua isältään. Lucia menee jo hermot, ja tämä vie miehensä sivummalle. Guille läikyttää vahingossa juomaansa Santin päälle, saaden näin tuta sedän raivon. Tämä antaa Carmenille taas tilaisuuden sivaltaa Santia, mistä Santi sitten vaan innostuu väittämään vastaan. Poikien kanssa on kuulemma erittäin vaikeaa. Carmen ottaa Lucian menestymisen tyttöjen kanssa esille (kouluarvosanat), mikä sitten saa Santin lupaamaan, että Guillestäkin on samaan. Porkkanaksi hän tarjoaa pojalle mopoa. Jos poika saa yhdenkin erinomaisen numeron, saa hän mopon. Carmen ja Tete ovat koko jutusta järkyttyneitä. Koulussa luokka saa vieraakseen lepakkomiehen eli papin Don Aurelianon. Tälle ei kuulemma kuulu niin hyvää, koska kaikki mukava on kielletty. Papilla on myös tähdellistä asiaa, ja haluaa saada poikia mukaan kuoripojiksi. Idea ei montaa innosta, yksi tyttö nostaa vain kätensä. Guille huutelee, että aamuisin ei käy, mikä saa papin antamaan poissaolot anteeksi, ja samalla myös synnit. Lourdes lisää soppaan lisähoukuttimen, jonka mukaan Herra tulee nostamaan kuoripojiksi ryhtyvien arvosanaa. Guille muistaa tässä sitten Santin lupauksen, ja yrittää saada Boltsia ja Mustia mukaan juttuun. Musti muslimiperheen lapsena ei leikkiin ryhdy, ja Boltsi haluaa varmistuksen siitä. että koko hommasta on sitten jotain hyötyä. Joten Lourdesilta kysytään lisäkysymys liittyen arvosanoihin, ja mahdolliseen erinomaiseen. Vastaus miellyttää poikia (mutta ei Teteä), joten Boltsi ja Guille ovat siten valmiita kuoripoikien hommaan. Muita naurattaa kovin poikien vaatetus, mutta Lourdesin mielestä he ovat kuin enkeleitä. Aamulla kuoripoika-asuun pukeutunut Guille on kaikille aamiaispöydän kattanut, ja ensimmäisenä paikalla saapuva Diego saa pojalta suukon kaljulle. Diegon mielestä koko juttu on oltava pelkkä pila. Maidossakin on oltava jotain erikoista. Guille sanoo aikovansa muuttaa tapojaan, ja lupautuu auttamaan kotitöissä. Paikalle saapunut paljastaa sitten totuuden. Hyvien numeroiden perässä sitä vain ollaan. Diego muistuttaa, että kaavusta huolimatta, numeroja ei unohdeta. Carmenin mielestä, poika näyttää tavallista kiltimmältä ja harmittomalta. Tete sanoo Guillelle, että huominen koe tulee hölmöilystä huolimatta menemään huonosti. Tyttö haluaa aloittaa syömisen, mutta Guille keksii, että ensin on ruoka siunattava. Kaiken ihmetykseksi poika sen tekee, lisäten siihen omia pikku lisäyksiä. Santi tulee samalla sisälle ja vahingossa törmää Carmeniin, saaden naisen miestä sättimään. Carmen jatkaa Santin naljailua, miehen kommentoidessa Guillen muodonmuutosta. Diego ihmettelee, missä mättää. Tähän Carmen sanoo vain uneksineensa erittäin painajaismaisia unia. Santi yrittää saada pojan pois kirkon huomasta antamalla rahaa biljardia varten. Guille tekee virheen mainitessaan luvatusta moposta, joten juuri saadut eurot häviävät pian taas Santin taskuun. Boltsi ja Guille saapuvat kirkkoon, ja saavat heti tehtäväkseen kynttilöiden sytyttämisen. Pojat huomaavat myös, että kaikki ehtoolliseen tarvittavat tavarat jäivät biljardipaikkaan. Joten, koska erinomainen on saatava, on epävarmemmatkin suunnitelmat käyttöön. Joten Tete ja Yoli tuovat pojille varatavaroita. Seurauksena on sitten mitä erikummallisin ehtoollinen. Se päättyy siihen, että D. Aureliano on liiallisesta viinanjuomisesta aivan huppelissa. Carmen nojautuu rippituolin eteen ja on valmis paljastamaan kaikki syntinsä. Hän luulee, että verhon takana olisi D. Aureliano. Mutta pappi on vielä niin huppelissa, että siellä ovatkin papin sijaan Guille ja Boltsi. Poikakaksikko saa näin kuulla, että Carmenilla on ollut likaisia unia Santista. Guille on ikionnellinen, koska näin sai uuden kiristyskeinon hyvien koetulosten saamista varten. Joten iltapäivällä Guillen on aika ottaa kiristyskeinot käsiinsä kuten Emmerdalen Cain Dingle konsanaan. Hän sanoo Carmenille kertovansa unesta, jos mummo ei auta kokeiden varastamisessa. Carmen ei ole poikaa uskoa, mutta Santi tulee juuri sillä hetkellä paikalle. Joten näin Carmenin on pakko suostua. Eli myöhemmin päivällä Carmen aloittaa sitten rikollisen uransa, ja menee Lucian ja Diegon huoneeseen koekysymystä etsimään. Hän melkein onnistuu siinä, mutta jää sitten kiinni. Lucia saa pienoisen utelun jälkeen, kuulla mistä Guille mummoa kiristää. Lucia lupaa, että Guille saa opetuksen, ja Santilta jää totuus kuulematta. Carmenin on vain annettava koepaperi Guillelle, kuten sovittu. Aamulla koepaperi vaihtaa sitten omistajaansa. Kokeen alkaessa Guillellä ja Boltsilla on yksi paha este edessään. Lucian sijaan Candela on koetta valvomassa. Poikien onneksi Lucia tulee hetken päästä paikalle. Hän tulee Guillen luokse kokeen alussa ja sanoo, että saapa nähdä, miten koe menee. Kokeen aikana pojat salakavalasti vaihtavat papereita, mikä ei jää Lucialta huomaamatta. Tulokset julkistetaan pian, ja molemmilla pojilla on kympit. Lucia ei paljasta vielä tietävänsä totuutta, mutta sanoo vain, että Diego voi nyt olla Guillestä ylpeä. Illalla D. Aureliano on kutsuttu Serranoille kylään, ja kinkku saa aivan helvetillisen hyvän tuomion. Guille tulee paikalle, ja saa isältään onnitteluja hyvästä numerosta. Poika otetaan vanhempien väliin istumaan, ja ihaillaan miten kuoripojaksi rupeaminen on poikaa muuttanut. Guille ihme on niin hieno asia, että sitä ei ole syytä katkaista. Joten poika aiotaan ilmoittaa pyhäkouluun. Kouluasiatkin voivat Jumalan näyttämän tien edessä kärsiä. Luciaa toteaa, että Guillehän muutenkin niin kovin paljon esimerkiksi ripistä tykkää. Diego jatkaa Guillen nurkkaan ajamista, ja lopulta poika myöntää kolttosensa. Ripin jälkeen tulee tavallisesti kärsimystä, ja Guillen osalta se on aamiaisen tekoa, kotiarestia, ja läksyjen kertaamista.

Juonikuvio oli ihan hyvä, ja Don Aurelianon on suorastaan loistava. Äärimmäisen hauska karikatyyri papista. Tulee ehkä hieman mieleen hieman samantyyppinen vertailukohta, nimittäin NM-sarjan Isä Miguel. Carmenin likaiset unet olivat tietysti erittäin hupaisa idea, mutta hyvä että siitä sitten ilman Santille kertomista selvittiin.

Taistelu yksinäisyyttä vastaan

Raulilla on syntymäpäivät, ja Candela onnittelee häntä koulun käytävällä pojan kavereiden edessä. Nuoret lähtevät pois, ja Candela toteaa Lucialle, että Raul on jo niin iso, että häntä ei enää tarvita. Candelaa hieman jo kaduttaa pojan saanti niin nuorena, ja hän toteaa myös, että tekisi kaiken nyt toisin, jos saisi uuden tilaisuuden. Hän kertoo, että Raulille on valmistettu juhlaillallinen ja ostettu hieno takki. Raul tulee kotiin, ja ei ole huomaviinaan äitinsä tekemiä asioita ja lahjaa. Mutta kohtapuolin lahja huomataan, ja takki sopii pojalle kuin valettu. Candela hössöttelee hieman poikansa ympärillä, ja pyytää kaikki sitten syömään. Raul kertoo sitten tässä vaiheessa, että hänellä on jo sovittu meno kavereiden kanssa, ja tuli vain rahaa hakemaan. Candela ei oikein halua, että poika lähtee, mutta poika on jo lähtökuopissa. Poika näkee äitinsä pettyneet kasvot, ja myöntää, että kyllä sitä sitten voidaan hetken jotain syödä. Fiti tulee sitten jalkapallopelin ääreltä sanomaan painavan sanansa. Kyllähän pojan pitää nyt saada kavereiden kanssa juhlia. Joten rahat vain kouraan, ja poika pois kotoa. Candela katselee pettyneenä miehensä ja poikansa perään, mutta saa pian muuta ajateltavaa. Naapurin nainen tulee nimittäin paikalle, ja pyytää Candelaa hoitamaan vauvaa sen ajan, kun hänen on itse toista lasta vietävä sairaalaan. Candela ottaa lapsen syliin ja menee Fitin luokse. Fiti ei oikein keskity yhtään vauvaan, vaan jalkapallo-otteluun. Candelassa sen sijaan muuttuu jotain. Yöllä pari aloittaa jälleen seksipuuhastelunsa, kun Fiti kysyy ehkäisystä. Candelan vastaus ei miestä vakuuta, ja puuha loppuu siihen. Fiti sanoo, että nyt ei ole aika yllätyksille. Raulistakaan ei ole vielä toivuttu. Candelan mukaan häntä nuorentaisi nyt juuri pieni lapsi. Nyt on myös vielä se viimeinen hetki uuden perheenjäsenen hankkimiselle. Candela on innoissaan, mutta Fiti ottaa asian huonoja puolia esille (anoppi, oksentelu). Candela ymmärtää tästä, että mies ei toista lasta halua. Hän sanoo, että voisikin vaikka haluta, mutta ei halua viedä vaimoa jälleen läpi raskausajan stressin. Ikääkin on. Fitin pyrkiessä aloittaa jällen keskeytyneen homman, keksii Candela, että kaksikko voisi adoptoida vauvan. Ja, koska poika on jo olemassa, niin vuorossa voisi olla nyt tyttövauva. Fiti ei tästä ideasta kovin paljoa innostu, mutta ei sano sitä suoraan vaimolleen, vaan antaa mahdollisuuden sille, että asiaa mietittäisiin. Tavernassa Santi ja Diego puhuvat Lucian maalauksesta, ja pian huomaavat, että Fiti on aivan toisissa maailmoissa. Syytä kysytään, ja Fiti kertoo, miten Candela nyt häntä kiusaa. Kiinalaistyttö pitäisi kuulemma adoptoida. Raul tulee tavernaan käymää, ja Fiti menee sanomaan tälle suorat sanat. Poika on sitä mieltä, että ei asia nyt niin pahalta kuulosta, ja jos Fiti ei sitä halua voi hän sen Candelalle hyvin sanoa. Fiti ottaakin pojan neuvosta vaarin, ja sanoo Diegolle ja Santille kertovansa Candelalle suoraan mielipiteensä. Veljeksillä on ideaan vastaansanomista. Kuulemma Fitin pitäisi muistaa, että Candela voi olla aika äkkipikainen, ja tätä ei ehkä kannata suututtaa. Antaa ajan vaan kulua, niin Candelankin into jossain vaiheessa lopahtaa. Candela tulee siinä vaiheessa paikalle ja kertoo, että Fermin järjesti parin jonon adoptiokurssille. Ystäviltä saamiensa neuvojen mukaisesti Fiti esittää vaimolleen innostunutta. Koulussa adoptiokerho kokoontuu ja paikalla on esimerkiksi siittiöiden laiskuudesta kärsivä pariskunta. Candela esittelee itsensä ja Fitin, mutta Fitin on koko ajan kysyttävä hölmöjä kysymyksiä. Hän myös on aika lailla tahditon. Fitin suunnitelma ei sitten mene yhtään suunnitelman mukaan. Ferminin sanoo, että adoptiovirkailija oli aivan innoissaan Fitistä ja Candelasta, ja tulisi jo samana päivänä paria soveltuvuustodistuksen tiimoilta haastattelemaan. Reaktiot ovat erilaisia. Serranoilla Candela kertoo ilouutista kaikille, ja Diego tuntuu olevan ainoa joka on hieman epäilevin mielin liikkeellä. Luciakin innostuu ja saa jo Diegonkin varpailleen. Tavernassa Fiti onkin sitä raivoa täynnä. Diegon ja Santi avusta ei ollut yhtään mitään hyötyä. Tilanne vain paheni. Santi ihmettelee, miksi lapsen pitää tulla juuri Kiinasta. Eikö lapsi Venäjältä kelpaa? Veljesten ja Paquillon puhellessa vauvan alkuperän merkityksestä, saa Fiti itsellensä eteen kuvan minkälaiseksi tulevaisuus tulee sitten muuttumaan. Siihen liittyy vanha Fiti ja nuori kiinalainen likka, joka Jackie Chanin ja muista kiinalasileffoista opittujen liikkeiden avulla vähät välittää isästä. Siinä ei isän tiikerikatse pitkälle auta. Joten Fitin mukaan adoptioprosessi on saatava pysähtymään. Diego on samaa mieltä. Luciakin kun on jo innostumassa. Fitillä menee jo hieman hermot muitten ohjattaessa häntä nyt puhumaan Candelan kanssa. Fitillä on pieni hätä, mutta veljekset lupautuvat auttamaan jutussa, ja Raulkin on miesten mielestä oiva mahdollinen apu. Martinezeilla kokoontuu sitten siis viranomainen, Candela ja Fiti. Tapaaminen sujuu oikein mallikkaasti, ja mahdolliset adoptoijat saavat videon, joka kertoo kiinalasilapsien elämästä. Yhtäkkiä paikalle saapuvat Santi ja Raul. Raul esittää aivan kännistä ja Santi tätä taluttaa. Candela menee auttamaan poikaa, ja siinä välissä Fiti ja Santi puhuvat läpeä päähänsä, saaden viranomaisnaisen jo epäröimään. Candela tulee takaisin, mutta Raul kännihuudot saavat hänet sitten äkkiä pois. Fiti ja Santi jatkavat palturin puhumistaan, ja saavat sitten viranomaisen lähtemään pois, ihmettelevän Candelan juuri saapuessa jälleen paikalle. Seuraavana päivänä Candela puhuu koulussa äitinsä kanssa aiheesta, eikä saa oikein kaivattua tukea. Äitikään ei näköjään saanut tahtoaan läpi, ja siksi soittaa seuraavaksi Raulille, ja pyytää tätä puhumaan äitinsä kanssa. Tämä voisi mahdollisesti olla yksinäinen. Raul huomaa heti tilaisuuden tulleen, ja menee äitinsä luo juttelemaan. Hänen mukaansa Candela käy ehkä liian kovilla kierroksilla. Raulin ottaessa yksinäisyysasian esille, ymmärtää Candela heti kenen kanssa poika on puhunut. Raul paljastaa sitten myös Fitin todellisen suhtautumisen adoptioasiaan. Poika sanoo sitten vielä kerran, että Candela ei ole yksin. Tavernassa Fiti sitten huomauttaa samaa asiaa, että on pahentanut nyt vaimon yksinäisyyttä. Jossain vaiheessa hän huomaa videokasetin kiinalasilapsista, ja se laitetaan pyörimään. Koko äijätrio ei voi muuta kuin itkeä, ja näin Fitin mielipide adoptio-asiaan muuttuu. Hän soittaa viranomaiselle ja pyytää uutta tapaamisaikaa. Viranomainen tulee paikalle, ja Fiti kertoo kaiken eilisen olleen vitsi. Viranomainen ei ensiksi suostu antamaan periksi, mutta Fitin vilpitön puhe alkaa sitten vaikuttaa. Candela tulee sitten paikalle ja vuorostaan torpedoi koko jutun. Viranomainen lähtee sitten pois jättäen Martinezit selvittelemään välejään. Candela myöntää hätiköineensä liikaa asiassa. Fiti on vielä innoissaan koko jutusta, ja ovikellon soidessa luulee viranomainen tulleen takaisin. Kuitenkin siellä on Fitin unen kaltainen kiinalaistyttö, jonka nähdessään Fiti oven pikaisesti sulkee. Tämä paljastuukin sitten vain kiinalaisen ravintolan lähettilääksi.

Vaikka juonikuviot oli se jaksoin vähiten kiinnostanut, toi sekin meille hauskoja ja mielenkiintoisia asioita. Candelaa kävi jaksossa hieman sääliksi, ja ehkä nainen sitten hieman yksinäisyydestäkin kärsi. Fitin uni oli sitten juonikuvio hauskin osa.

Eva vai Raquel?


Eva ja Marcos ovat Serranoiden olohuoneessa. Marcos istuskelee tuolilla soittaen kitaraa, ja Eva lukee lehteä sohvalla. Marcosin puhelin soi. Soittajana on Raquel, mikä saa Marcoksen ilahtumaan. Eva sen sijaan ei oikein jutusta innostu, ja tämä on tytön katseista nähtävissä. Raquel ehdottaa Marcosille tapaamista, ja Marcos laittaa tapaamisajan ylös paperille. Kynän kirjoittamista varten hän nappaa suoraan siskopuolen kädestä, mikä ei Evan ilmeenlaatua yhtään aurinkoisemmaksi laita. Puhelun loputtua Marcos kertoo iloisena Raquelin haluavan häntä tavata. Eva on välinpitämätön, mikä tuottaa Marcosilta sarkastisen kommentin. Eva sanoo, että eihän tässä nyt ole syytä olla iloinen, jos poika heti tottelee Raquelia kuin sylikoira, vaikka tämä hänet huoltoasemalle jätti. Marcos sanoo, että kukaan ei ole häntä rakastanut kuten Raquel. Ovikello soi ja mennessään sitä avaamaan, Eva toteaa hiljakseen, että tietäisitpä vain. Tulija on Lucian vanha maalarituttu Barcelonasta, jolla on lahja Lucialle. Taulu tuodaan olohuoneeseen, ja Eva esittelee Marcosille miehen nimen olevan Luis, ja mainitsee hänen olevan kuuluisa taidemaalari. Luis kyselee, onko Marcos poikaystävä, ja melkein heti kielteisen vastauksen saatuaan aloittaa Evan kanssa flirttailun. Tyttö on kuulemma hurjan nätti, joka on nätistä namusesta muokkautunut kauniiksi naiseksi. Eva on hieman hämillään, katselee Marcosta, jonka kasvoreaktiot näyttävät selvästi, mitä mieltä poika on. Luis sanoo, että kaksikon on syytä lähteä jonnekin hieman vaihtamaan kuulumisia. Evan on alussa ensin vastaan ajatusta, mutta lopulta toteaa, että kotona oleminen olisikin aika tylsää. Pikku-Marcosille sanotaan hei hei, ja ei kuin nokka kohti kahvilaa. Taulu herättää heti mielenkiintoa. Curroa ei sen kimpusta saa edes Karhuveljeni Koda-elokuvan mainosta näyttämällä. Lucia ja Diego tulevat pian paikalle, ja Marcos kertoo taulun alkuperästä. Lucia ei paljoa innostu kuullessaan asiasta, ja sanoo hieman vältellen, että Luis on vain kammottavien maisemataulujen maalaaja. Hän on jo taulu pois viemässä, kun Diego haluaakin laittaa sen seinälle. Joten ei kuin taulun paperi irti vaan. Kuva paljastuu olevan alastonkuva Luciasta. Diego järkyttyy ja peittelee Curron katseen. Marcoksen ihastelut torjutaan, ja Lucia sanoo, että onpa sillä Luisilla vilkas mielikuvitus. Diego ei voi muuta kun kysellä pari valittua kysymystä vaimoltaan, mikä saa Lucian vain toteamaan, että maalauksen teosta on jo mennyt aikaa. Turha siitä on mitään kohtausta tehdä. Luis kun on sentään kuuluisa maalari. Marcos sanoo tähän välikommentin, ja luonnehtii Luisin olevan aika sika. Sitä osoittaa taulu ja se tapa, miten hän Evan kanssa jutteli. Tämä uutinen saa Lucian pienen hätäännyksen valtaan, ja Marcoksen on heti sanottava kaikki kaksikon tekemisiin liittyvät tiedonmurusensa. Diego on sitten valmiina jo rikkomaan taulun, mutta sen arvon kuultuaan päättääkin tehdä toisin. Marcoksen idea myydä taulu saa huonon vastaanoton. Eihän sitä nyt alastonta Luciaa voi vastata. Chuky tulee sitten paikalle hakemaan Marcosta, ja taulun nähtyään vain sitä tuijottamaan. Eva tulee hetken päästä perässä, ja joutuu äidin ristikuulusteluun. Lucia kieltää ehdottomasti tyttäreltään Luisin malliksi menemisen. Mies on kuulemma törkeä ja on heti kaikkien tyttöjen kimpussa. Lucia ei yhtään viihtynyt omasta mallina olostaan. Marcos kuulee kaiken tämän tullessaan portaita alas. Seuraavana päivänä Marcos kertoo kavereilleen Raquelin kanssa sovitusta tapaamisesta. Hänen mukaansa illalla voidaan sitten jutella ja selvitellä asioita. Raul näkee asian niin, että hotellin oleminen tapaamispaikkana vain lisää pehmittämismahdollisuuksia. Raulille Marcos on sankari. Marcos saa kaverinsa lopettamaan touhut, ja painottaa vielä kerran, että haluaa vain selvittää Raquelin kanssa asioita, ja aloittaa uudestaan. Raulin mielestä nyt ei ole aika puhumiselle, vaan Marcoksen on toimittava. Chuky on jo valmis lainamaan kameraansa. Eva ja Afri tulevat sillä välin paikalle, ja puhuvat Luisista. Eva näyttää miehen Evasta tekemän nakupiirroksen, ja Afri sitä vain ihailee. Eva sanoo sen olleen vain piirros, mutta taiteilijan puolesta oikeankin kuvan maalaaminen on mahdollista. Evaa vain vähän hävettää. Afrin mielestä Evan on mentävä. Parin vuoden päästä hänet nähtäisiin taidemuseossa maalariin muusana. Afri sanoo olevansa yksi niistä, joka oikein maksaisi päästäkseen Luisin malliksi. Eva sanookin, että Afri on vähän hullu ja kertoo Lucian puheista Luisin vaarallisuudesta. Sitten Evan katse siirtyy Marcokseen, ja hän sanoo, miten häntä pojan Raquelissa roikkuminen ärsyttää. Afri ihmettelee jälleen, miksi Eva ei ole mitään asian suhteen tehnyt, vaikka samassa talossa asuu. Eva ihmettelee, mitä pitäisi vielä tehdä. Marcosin rakkauden laatu on jo todettu veljelliseksi. Afri sanoo, että asia voi olla niin, mutta joitain tunteita Marcoksellakin on jäljellä. Afrin mielestä Marcos on laitettava valitsemaan Evan tai Raquelin. Eva epäilee sen olevan Raquel, mutta Afri on toista mieltä. Varmistettuaan, että Raquel-tapaaminen on illalla hoilottaa Afri kovalla äänellä Evalle tämän alastonmalliksi menoaikomuksista. Hoilotus tuo odotetun tuloksen Marcoksen katsoessa hieman ahdistuneesti ja huolestuneesti tyttöjä päin. Tytöt ovat iloisia juonen onnistumisesta. Myöhemmin iltapäivällä Marcos tutkii ruokahuoneen pöydällä Evan kassia. Diego saa pojan kiinni ja luulee, että sitä ollaan alushousuja hipelöimässä. Marcos saa sitten isälleen näytettyä Luisin piirroksen, ja kertoo Evan aikomuksista mennä malliksi. Diego ei usko, miten tyttö voi sen tehdä, vaikka Lucia niin kielsi. Lucialle ollaan jo menossa koko asian kanssa, mutta Diego päättäkin, että Luciaa on turha juttuun mukaan sotkea. Marcoksen hän määrää seuraamaan Evaa kuin hai laivaa. Eva tulee sitten alas, ja mieskaksikon on kiireen vilkkaan laitettava vaatteet takaisin kassiin. Eva on lähdössä ulos ja Diegon hiljaisen kehotuksen saattamana Marcos seuraa perässä. Myöhemmin päivällä Eva on kylpyhuoneessa meikkaamassa iltaansa varten. Hän sanoo mielessään, että ei pysty juttua tekemään. Marcos tulee siinä vaiheessa paikalle, mutta joutuu puhelinsoiton takia keskeytetyksi. Soittajana on Raquel, ja tapaamisajasta sovitaan vain tarkemmin. Tämä ei Evaa ilahduta, ja Marcoksen tullessa apua vaatetuksen suhteen kysymään, soittaa Eva Marcoksen edessä Luisille. Tälle tämä kertoo tulevansa mielellään malliksi. Puhelun loputtua, Marcos kyselee aikooko tyttö mennä malliksi. Eva myöntää asia olevan niin, ja ihmettelee, miten se Marcokseen liittyy. Marcos sanoo, että turhaan on sitten tulla häneen olkapäälleen itkemään. Eva sanoo samaa pojalle Raquelin suhteen. Vaatetusongelmaankin löytyi ratkaisu. Raidallinen paita on parempi. Fiti ja Santi ovat tulleet paikalle Diegoa hakemaan heidän adoptiotouhujaan varten. Diego näkee kuitenkin äkkiä, että kaksikko tuli vain Lucian taulua ihailemaan. Marcos tulee sitten alas uutistensa kanssa, ja saa pienen ajan kuluttua taottua Diegon päähän, että Eva lähti malliksi. Jotta ahdinko kasvaa, mainitsee Marcos vielä Lucian puheet Luisin törkeydestä. Diegolla menee sitten hermot, ja hän on jo maalarin luo lähdössä. Fiti ja Santi ovat jo innoissaan mukana, mutta Diego näkee näiden pelin läpi ja passittaa nämä kaksi adoptiohaastatteluun. Marcos ja Diego pärjäävät ihan hyvin kaksistaan. Marcos sanoo, että hänellä olisi muita menoja. Diegon kommentti siitä, että siskoa tärkeämpää ei ole saa Marcoksen sitten seuraamaan isäänsä. Luisin luona mies kertoo Evalle taiteesta ja tytön roolista näyttelyssä. Luis näyttää Evalle paikan mihin asettua, ja Eva sanoo, että ei oikein tunnu viihtyvän alastomana. Luisia se ei haittaa, koska mielikuvitus voi hyvin hoitaa lopun. Asettautuessaan makaamaan näkee Eva Marcoksen ikkunan takana pilkistelemässä. Eva hiukan aikaa seurailee poikaa, ja sitten muuttaakin mieltään, ja on jo valmis ottamaan hieman rennommin. Eli vaatteita riisutaan sitten pois. Diego on Marcoksen kanssa ulkona, ja Marcos sanoo isälleen Evan olleen ihan pukeissa. Diego haluaa nähdä asian itse, ja siinä vaiheessa tyttö on jo riisuutunut. Marcos menee vielä ja tarkistaa tilanteen sen jälkeen. Diego on jo valmiina menemässä Luisia mukiloimaan, mutta Marcos saa taottua kirjaimellisesti hieman järkeä isänsä päähän. Marcos passittaa Diegon autoon odottamaan, ja lupaa hoitaa ongelman. Raquel soittaa sitten samalla, ja kyselee mikä poikaa mättää. Soudettu ja huovattu on koko iltapäivän ajan, joten pojalla on 10 minuuttia aikaa ilmestyä paikalle. Luis on Evaa maalaamassa ja tyttö ei voi muuta kuin välillä vilkasta, onko Marcos vielä ikkunalla. Alituinen siirtely hermostuttaa Luisia, ja tämä tulee asettamaan Evaa oikeampaan asentoon. Marcos päättää sitten siinä vaiheessa ilmestyä paikalle. Hänen ja Luisin välillä alkaa pieni nahistelu, jonka aikana Marcos vahingossa tiputtaa maalauksen telineeltään. Siitähän sitten vasta melu alkaa, ja Marcos Luisia ärsyttääkseen sotkee vain lisää maalauksia. Lopulta Marcos menee ja ottaa tukevan otteen Evasta. Pyristelevän tytön hän sitten vie Luisin oikeudenuhkausten saattelemana ulos. Eva kirkuu koko matkan, ja lopulta Marcos heittää tytön suoraan avoimeen roskalaatikkoon. Hän sanoo, että Eva pilasi koko hänen elämänsä ja ettei kestä nähdä tyttöä. Seuraavana aamuna perhe saa vierailun poliisilta. Pakoreittien mahdollisuuden ollessa olematon joudutaan poliisit ottamaan vastaan. Heillä on Luis Lapuenten rikosilmoitus omaisuuden tuhoamisesta. Lucia ei aluksi ymmärrä mitään, mutta lopulta hänellekin selviää koko juttu. Oven edessä käydään hieman kuuma keskustelu, ja lopulta poliisiasemalla menevät Diego, Eva, Lucia ja Marcos. Poliisiasemalla Diego ja Eva juttelevat, ja Eva sanoo, että ei halunnut Marcokselle mitään pahaa. Diego ihmettelee syytä tähän, ja näin saa kuulla Evan olevan rakastunut Marcokseen. Seuraa aikamoinen deja vu-tilanne. Eli koko juttu on kuin jakson 13 toisinto (Marcos kertoo Diegolle Eva-tunteista). Tosin kuin Marcos saa Eva Dr. Diegon ihmekuurin, eli kylmät suihkut. Illalla Diego ja Lucia juttelevat tapahtuneesta, ja Lucia hieman ihmettelee, miten Marcos voi olla niin isänsä kaltainen. Diego tiedustelee, miten Luis saatiin rauhoitettua. Lucia sanoo, että puhumisen jälkeen ainoaksi vaihtoehdoksi jäi taulun palauttaminen. Diego on aluksi aivan tätä ajatusta vastaan, mutta korvaussumman kuultuaan muuttaa ajatustaan. Luciaa saakoot vaikka japanilaiset katsoa, koska Lucia on taidetta. Pieni peittelyoperaatio tapahtuu kuitenkin Curron ja Diegon toimesta.

E&M-pariin liittyvä kuvio oli jälleen jakson tuki a turva. Viime jaksossa se oli ehkä enemmän taustalla, mutta nytten suhde oli taas parrasvaloissa. Eva jatkoi mustasukkaisena olemistaan, ja sai sitten Luisin avulla mahdollisuuden pistää Marcoksen lopullisesti hänen ja Raquelin väliltä. Jaksossahan Raquelin poislähtö oli tuonut Evalle pienen erävoiton, mutta tässä jaksossa tuli sitten se täystyrmäys. Marco oli ymmärrettävästi siskolleen vihainen. Mutta kuten tiedämme, niin kauan sitä vihaa ei pidetty yllä. Kohta, missä Eva kertoo Diegolle Marco-tunteistaan on aivan loistava, ja lähinnä siksi, koska se on kuin jakson 13 Marcos-kohtauksen toisinto. Diego epäilee, että saa kohta kohtauksen, ja kuten muistamme, niin pianhan sellainen sitten tulee. Lucian maalauskin liittyi läheisesti juonikuvioon, ja Diego oli varsinkin lopussa loistava, kun äkkiä päättikin muuttaa mielipidettään taulun poisantamisesta. Juonikuvio oli siis kaikkinensa loistavaa viihdettä.

Vuorosanoja:

Curro: Meillä vastoinkäymisiin suhtaudutaan kahdella tavalla. Naisten tapa on optimistinen ja perustuu luottamukseen. Lucia luottaa siihen, että hellyys ja ymmärrys saavat Guillen muuttamaan tapansa. Miesten tapa on sekin optimistinen ja perustuu luottamukseen. Isä luottaa siihen, että uhkailu ja korvapuustit saavat Guilen muuttamaan tapansa.

Santi: Tuohon ei tepsi kovat otteet. Sitä pitää kohdella kuin aasia. Porkkanaa ja keppiä. Tarjoa sille joku houkutin.

Carmen: Te Serranot olette sitten kovakouraisia. Kasvatatte pojasta rikollisen.

Carmen: Sinunko avullasi, varsinainen laudaturmestari?

Santi: Vai vielä kiristystä. Tulokset merkitsevät.

Candela: Pojasta on tullut iso mies. Minua ei enää tarvita.

Candela: Jos saisin nyt lapsen, tekisin kaiken toisin.

Guille: Lepakkomies tulee.

D. Aureliano: Tilanne on kurja. Minulta on kaikki kielletty. En saa juoda edes ehtoollisviiniä. Viini ja lääkkeet eivät sovi yhteen.

D. Aureliano: Vähän hyvää tahtoa, saamari.

Musti: Isä tappaa mut, jos käännyn kristityksi.

D. Aureliano: Aika ryökäleitä! Minun aikana tapeltiin siitä, kuka pääsi kuoripojaksi.

Marcos: Riittää jo. Raquel o ainoa tyttö, joka on rakastanut mua.
Eva: Sulla ei ole hajuakaan. Antaa olla, ihan sama.
Marcos: Itselläsi ei ole hajuakaan siitä, millaista on olla rakastunut.
Eva (hiljempaa eteisessä): Mistä tiedät?

Luis: Olet hurjan nätti, Eva. Sinusta on tullut kaunis nainen. Olitkin aina niin nätti tyttö, varsinainen namunen.

Eva: Heippa, pikku-Marcos.

Candela: Olit sellainen pullukka.

Fiti: Ei kai poika kökötä täällä isän ja äidin kanssa.

Candela: Muistatko vielä Raulin?
Fiti: Raul on loukkaantunut eikä pelaa.

Lucia: Hän on vanha tuttu, joka maalaa kammottavia maisematauluja.

Diego: Älä poika katso, mene kauemmaksi.

Diego: Lucia, haluan kysyä sinulta yhtä yksinkertaista asiaa. Kuka tämä Luis oikein luulee olevansa? Kuinka hän uskaltaa maalata sinut alasti? Koska, miten ja miksi? Jos kerran sinä olet alasti, mitä miehellä oli päällään?

Marcos: Mahtaa olla, mutta aika sika silti. Katso vaikka taulua. Etkä tiedä, miten se katsoi Evaa. Se veikin Evan ulos.

Diego: Miten voisin myydä alastoman Lucia? En taatusti myy.

Lucia: Mies on törkeä. Tekee kaikille tytöille saman. Pyytää malliksi ja on heti kimpussa. Minulla ei ollut lainkaan mukavaa hänen kanssaan. Ymmärrätkö nyt?

Chuky: Äitipuolellasi on kelpo koivet. Kelpaisi halailla taulua ja haaveilla.

Fiti: Sitten käy niin kuin käy. En ole vieläkään toipunut Raulista.

Fiti: Muistele raskausaikaa. Oksentelit päivät pitkät. Äitisi haukkui sinua tytönheitukaksi ja jahtasi minua luuta kädessä.

Diego: Mitä olet sekoittanut maitoon? Valkaisuainetta? Etikkaa?

Tete: Se haluaa vaan lintsata tunnilta ja saa vielä opelta pisteitä.

Carmen: Kaavussa poika edes näyttää kiltiltä. Kuoripojat ovat harmittomia.

Guille: Herra, siunaa ruokamme. Siunaa myös tämä hieno perhe, jonkalaista en ansaitse.
Diego: Siitä olemme ainakin samaa mieltä. Et totisesti ansaitse tätä perhettä.

Carmen: Pysy loitolla, hyvä mies. Olet varsinainen painajainen.

Eva: Se näki valon ja rupesi kuoripojaksi.
Guille: Lähimmäisen uskolle ilkkuminen on syntiä. Joudut helvettiin.
Tete: Me asutaan sun kanssasi. Siinä on helvettiä riittämiin.

Santi: Poika menee pilalle. Papit kasvattaa surkeaa väkeä.

Carmen: Anteeksi. Nukun niin huonosti. Olen nähnyt kauhistuttavia painajaisia.

Fiti: Candela tekee minut hulluksi.

Diego: Pidä varasi. On parempi, että et väitä vastaan vaimollesi. Me tunnemme Candelan. Hän on aikamoinen äkäpussi.

Raul: Olet mun sankari. Kosketa mua, tartuta muhun sun feromoneja.

Chuky: Saat lainaksi mun kännykkäkameran. Jätä se yöpöydälle kuvaamaan, tulee hieno kevätvideo.

Afri: Nakuna! Piirsi sen tietysti parissa minuutissa. Jotkut osaa.
Eva: Se on pelkkä luonnos. Ei tarvinnut riisua vielä. Luis tahtoo maalata alastonkuvan, mutta mua hävettää.
Afri: Mua hävettää. Olet ihan hölmö, jos et mene. Parin vuoden kuluttua taulu roikkuu taidemuseossa. Ole maalarin muusa! Moni nainen maksaisi siitä, että Luis maalaisi alastonkuvan. Mä ainakin.
Eva: Sä oletkin aika sekaisin. Äiti tappaisi mut. Se sanoi, että Luis on vaarallinen.
Afri: Niinkö?
(Eva katsoo Marcosta päin)
Eva: Katso miten Marcos kuolaa taas Raquelin perään. Tosi ärsyttävää.
Afri: Asutte yhdessä, sä olet lääpälläsi Marcosiin. Miksi et tee jotain?
Eva: Mitä minun pitäisi vielä tehdä? Marcosin rakkaus on veljellistä laatua, koeta tajuta.
Afri: Tajuan kyllä, mutta tunteet ei voin vain kuole. Me voidaan vielä tehdä jotain. Katsotaan, mitä tapahtuu, jos Marcosin pitää valita teidän välillä.
Eva: Taitaa valita Raquelin.
Afri: Marcos tapaa siis Raquelin tänä iltana?
Eva: Niin tapaa.
Afri (kovemmalla äänellä): Aiot siis mennä alastonmalliksi tänä iltana.
Eva (normaaliäänellä): Hiljaa.
Afri: Anteeksi vain.
Eva: Se on salaisuus.
Afri: Joku taisi vähän hermostua. Luuletko, että Marcos jäättä sut sen pahan taitelijan kouriin?
Eva: Joku päivä kostan tämän.
Afri: Sopii.

D. Aureliano: En saa ehdollisviiniäkään, saakeli.

Boltsi: Pappi antaa meille satikutia, paitsi jos vermut tappaa sen ensin.

Fiti: Pitää osata vaihtaa viitoselle.

Carmen: Kyse on lihallisesta kohtaamisesta vävyni veljen kanssa.

Guille: Taidan tietää, miten saan toisenkin erinomaisen.

Diego mietteissään: Lucia on seonnut. Alkaa pelottaa.

Diego: Hipelöitkö sinä irstailija taas siskosi alushousuja?

Diego: Vetoketjut ovat hankia, tarrakiinnitys on parempi.

Fiti: Varsinaisia naisasiantuntijoita!

Santi: Venäläinen vauva olisi sentään samannäköinen.

Fiti unessa: Vai tiikerinkatse, ja vielä omalle isälle?

Diego: Vaimo on niitä, joka tahtoo sitä mitä muillakin on.

Marcos: Älä sitten tule itkemään mun olkapäälle, namunen.
Eva: Samat sanat. Juokse vaan Raquelin luo kuin koiranpentu. Älä tule itkeskelemään, kun se taas jättää sut. Raidallinen on parempi.

Carmen: Olit oikein komea kuoripoika.

Guille: Vaikka se, että mummilla on epäpuhtaita ajatuksia sedästä?

Guille: Aika irstaita unia vielä tuossa iässä.

Fiti: Todellinen taideteos. Komeat kukkulat.
Santi: Ja kauniit kintut.

Diego: Tulitte katsomaan Luciaa nakuna. Ulos täältä molemmat.

Diego: Se maalari saa turpaansa. Etsin sen käsiini ja rökitän niin pahasti, että mies saa maalaa hampaattomalla suullaan lopun ikänsä. Sen raiskaajan touhut loppuu tähän.

Diego: Mikä voi olla tärkeämpää kuin oma sisko?

Lucia: Oletko koevarkaisilla, äiti?
Lucia: Äiti, nyt sinulla ei mene hyvin.

Luis: Alaston nainen on luonnon mestarinäyte. Taiteilijana minä vain kopioin naisen aistillisuutta.
Eva: Onko näyttelyn taulut jo koossa?
Luis: Kaikki paitsi sinun kuvasi. Sinä edustat viattomuutta, olet surumielinen ja seksuaalinen.

Diego: Perhana! Capdevilan naiset ovat tyypille oikea pakkomielle.

Marcos: Voi tuota tyttöä.

Raquel: Olet soutanut ja huovannut koko iltapäivän. En aio odottaa enää. Jos et tule kymmenessä minuutissa, lähden pois.

Santi: Nuoriso juo nykyään vaikka mitä sontaa.

Fiti: Poika ei vain joskus suostu kuuntelemaan. Silloin ei auta muu kuin sulkea hänet marihuanahuoneeseen.

Luis: Tämä on taiteilijan ateljee eikä disko.
Marcos: Ei tämä ole taiteilijan ateljee vaan varsinainen kutupaikka.

Marcos: Mitä jos en olisi tullut?
Eva: Mä tiesin, että tulisit. Päästä mut alas heti.

Eva: Ooksä vähän ääliö?
Marcos: Itse olet. Sun takia jätin Raquelin odottamaan. Meni treffit pilalle, päivä pilalle. Koko elämä menee pilalle sun takia. Mä en kestä sua, Eva. En siedä sua silmissäni.

Diego: Karkaa takaovesta. Minä pidättelen niitä.

Marcos: Tytön tekee mieli leikkiä raisua, siksi se meni suoraan suden suuhun.

Diego: Rikosilmoituksen tehnyt herra on irstailija, joka houkuttelee tyttöjä malliksi ja hyökkää sitten kimppuun.

Eva: Kuinka Marcosin käy?
Diego: Nyt sinä sitten mietit sitä. Koko sotku on sinun syytäsi, kai sinä sen tajuat?
Eva: Menin vain malliksi.
Diego: Mitä äitisi sanoi sinulle? Tiesit hyvin, mikä sika se maalari on. Silti menit ja riisuit vielä vaatteetkin. Suoraan sanoen luulin sinua fiksummaksi.(Pieni tauko) Älä nyt, kyllä tämä tästä. En pysty ymmärtämään, miksi teit sen.
Eva: Minä
Diego: Mitä?
Eva: Tein sen Marcosin takia. Olin mustasukkainen.
Diego: Miten niin olit mustasukkainen?
Eva: No kun mä ole
Diego: Mitä olet?
Eva: No ainakin olin
Diego: Mitä sinä oikein yrität sanoa?
Eva: rakastunut Marcosiin. Marcos ei välitä musta, ja halusin antaa sille opetuksen.
Diego: Mitä sinä oikein sanot? Olet rakastunut Marcosiin? Tämä ei voi tapahtua minulle. Tämä on varmaan piilokamera. Kai sinä tajuat, ettet voi olla rakastunut Marcosiin?
Eva: Halusin, että se tulisi hakemaan mua ja olisi musta huolissaan.
Diego: Hakemaan ja huolissaan vai? Marcos on sinun veli!
Eva: Ei me olla oikeita sisaruksia.
Diego: Ei aloiteta tuota tarinaa. Te olette sisaruksia. Se on inhottavaa insestiä ja luonnotonta. Saan varmaan jonkun kohtauksen. Kai tajuat, että se on mahdotonta? Unohda koko juttu ja sillä selvä. Unohda koko ihastus nyt saman tien. Pikku ponnistus ja rakkaus unohtuu. Ymmärsitkö?
Eva: Ymmärsin.
Diego: Kauas moiset ihastukset. Et kai ole sanonut mitään?
Eva: Marcosille vai? En.
Diego: Entä Lucialle? Hyvä, älä kerro kenellekään. Otetaan ihan rauhassa eikä itketä enää. Älä huoli. Me päästään tästä yli yhdessä. Koeta vaan unohtaa.
Eva: Marcos on jo unohtumassa multa.
Diego: Oikein hieno, Eva.
(Lucia tulee paikalle)
Lucia: Asia selvä. Ei ollut helppo temppu saada Luis luopumaan syytteistä. Lopulta onnistuin. Marcosia ei enää syytetä mistään. Muista tämä ensi kerralla, Eva. Hankit meidät vaikeuksiin. Meidän pitää vähän jutella.
Diego: Ei tarvitse. Olen jo puhunut Evan kanssa, ja tyttö on tullut järkiinsä. Hän katuu kovasti tekoaan.
Lucia: Hienoa, mutta silti meidän pitää puhua. Kiirehdin valvomaan koetta.
Diego: Näkemiin, kulta.
(Lucia poistuu)
Diego: Huomisesta alkaen kylmiä suihkuja aina aamuisin. Mikään muu ei auta kuin kylmät suihkut.

Lucia: Tiedän kyllä sinun ihmetekosi.

Candela: Olenko minä joku hirviö? Pelkäättekö, että syön teidät?

Fiti: Katsokaa tuota pikku lettipäätä. Ottaisin sen kotiin koska vaan.

D. Aureliano: Kyllä on herkullista, hemmetti. Oikein syntisen hyvää.

Diego: Mietin vaan, että mitä sait sen viisastelijan luopumaan syytteistä.
Lucia: Puhumalla asiat selviävät eikä nyrkeillä. Serranotyyli ei aina toimi.
Diego: Puhumalla? Mistä te sitten ihan konkreettisesti puhuitte?
Lucia: Minun piti tietysti pyytää anteeksi. Marcos sai aikaan aika sotkun. Minulle tuli mieleen vain yksi keino korvata sotku.
Diego: Mikä keino?
Lucia: Ei muuta kuin palautetaan taulu.
Diego: Mitä? Ei missään tapauksessa. Oletko päästäsi vialla? En salli sitä. Tajuatko, että tyyppi haluaa näytellä sinua nakuna ympäri maailmaa? Olen varma, että näyttely viedään Japaniinkin.
Lucia: Japanilaiset ovatkin tosi irstaita.
Diego: Niin ovat. Ei käy. Kysytään herra taitelijalta, kuinka paljon olemme velkaa, ja se siitä. Paljonko taulu maksaa?
Lucia: 62 miljoonaa.
Diego: Olet aivan oikeassa, Lucia. Palautetaan taulu, herran huomaan. Nähköön japanilaiset, kiinalaiset ja vaikka mitkä tirkistelijät sinut, koska taiteelle ei voi asettaa rajoja. Vaikka kuinka pahalta tuntuisi, niin sinä olet taideteos, Lucia.
Lucia: Kappas, jotain on sentään opittu.
Diego: Niin on. Se että olet taideteos.
Lucia: Mitä olinkaan?
Diego: Taideteos. Sinä.

Triviaa:

D. Aurelianon värikästä kieltä käyttävän papin roolissa näemme tässä ja kahdessa muussa jaksossa pitkän linjan espanjalasinäyttelijän, Francisco Merinon.

Adoptioviranomaisen roolissa vierailee Montserrat Alcoverro, joka on tehnyt mittavan uran lähinnä katalonialaisissa tv-sarjoissa.

Niljakkaan Luis Lapuenten roolin vetää näyttelijä Filippo Morelli.

Jakson lopussa viitataan kahteen kuuluisaan espanjalaistaitelijaan, El Crecoon ja Francisco Goyaan. Greco on espanjan kuuluisin renessanssitaitelija, joka asui suurimman osan elämästään Toledossa. Hän oli kotoisin Kreetalta, ja siitä nimikin on tehty. Francisco Goya sen sijaan oli Espanjan tärkein taitelija Napoleonin aikoihin. Goyasta on tehty parisen vuotta sitten elokuva, ja siinä Goyan roolissa on Stellan Skarsgård. Espanjan versiot Jusseista ja Oscareista on nimetty Goyan mukaan Goya-patsaiksi.

Banneri, joka rikkoi SPK -foorumin mittasääntöjä, poistettu Operatiivisen ylläpidon toimesta!
Myös toinen poistettu, merkkirajan takia.
Myös kolmas poistettu, merkkirajan takia.

LOS SERRANOS- HASTA SIEMPRE
Avatar
kkiljun
Kirjastodiego
 
Viestit: 8010
Liittynyt: Ma Marras 26, 2007 5:15
Paikkakunta: Helsinki

Paluu Jaksot ja tuotanto

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa

cron