Ystävyys koetuksella (osa 5) -MariTere " Huh! Olin väärässä. Ovea ei aukaissut se jonka luulin. Oven takana oli mustaan mekkoon (jossa oli punainen nauha keskellä vyötäröä) pukeutunut Teté. Huomasin hänet ja vetäydyin hieman taaksepäin DVD:stä.
"Teté!" Huudahdin, niin että DVD:kin huomaisi hänet. DVD käännähti oven suuntaan ja poistui takaisin sisään sanomatta mitään. Teté käveli vierelleni.
"Hyvä, että tulit. Mennään sisään.." Hän sanoi ja otti kädestäni kiinni vetääkseni minut sisään.
"Ei, se ei ole nyt hyvä idea.." Vastasin ja yritin irrottaa otettani ystävättäreni kädestä. Hän piti kuitenkin lujaa siitä kiinni, joten lähdin hänen perässään sisään. Huomasin sisällä DVD:n ja NF:n. NF oli selkä minuun päin, sillä DVD yritti vetää hänen huomionsa kokonaan itseensä, joten NF ei huomaisi minua.
Jätin takkini naulakkoon ja seurasin Tetéä. Hän vei minut olohuoneeseen, jossa kaikki bilettivät.
"Tule!" Teté sanoi ja veti minua tanssikoitten keskelle. Taustalla soi Guillen veljen tekemä biisi: "La vida reves". Sopi täydellisesti tähän iltaan.
"Nyt biletetään!" Huusi Teté minulle ja alkoi tanssimaan musiikin keskellä.
"Meen hakeen juomista" Vastasin ja menin hakemaan juomista nurkassa olevalta pöydältä. Pöydässä oli paljon valikoimia, mutta päätin pitää itseni järkevänä ja otin pelkkää limsaa. Kaadoin sitä lasiini ja yritin väkijoukon keskeltä löytää takaisin Tetén luokse. Kuulin, että joku huusi nimeäni, joten käännyin ja vahingossa törmäsin johonkin tyttöön. Juomani lensivät tämän päälle.
"Anteeksi! En huomannut sinua" Pahoittelin tapahtunutta tytölle.
"Eei se mitään.. Älä huoli. Ei tämä mekko ole nyt vasta kuin päivän vanha, joten saihan se jo mennä pilalle" hän vastasi hieman tylyyn sävyyn. Hän katsahti hieman kavereihinsa ja sitten lähti kävelemään ohitseni vessaan. Seurasin häntä. Hän kuitenkin paiskasi vessan oven kiinni juuri ennen kuin kerkesin sisälle. Koputin oveen ja huusin:
"Sori hei oikeesti! Voin auttaa putsaamisessa jos haluut.." Huusin hänelle. Huomasin, ettei ovi ollutkaan lukossa. Avasin oven ja näin kyseisen tytön istumassa vessanpöntön kannen päällä.
"Hemmetti, ei tää lähe!" Tyttö puuskahti samalla kun yritti putsata isoa läikkää valkoisesta mekostaan. Otin paperia ja kostutin hieman.
"Oon tottunu tähän jo. Annas ku autan." Sanoin ja kävelin hänen vierelleen ja aloin putsaamaan hänen mekkoaan. Jo n. 2minuutin päästä mekko oli jo kuin uusi.
"Oho, miten sä ton teit?" Tyttö kysyi ihmettelevästi.
"Nooh, niin kuin sanoin. Oon tottunut, kun niin monissa bileissä oon ollu." Vastasin naurahtaen.
Tyttö naurahti myös, mutta lähti sitten kävelemään vessasta ulos. Ennen kuin hän kerkesi sieltä ulos, menin istumaan vessanpöntön kannen päälle ja jatkoin:
"Nimeni on muuten MariTere, kutsutaan MT:ksi"
Tyttö nyökkäsi ja oli juuri kääntämässä oven kahvaa, kun keskeytin hänet taas.
"Niin, ja toivoittavasti ei ole sopimatonta kysyä, että mikä sun nimesi on?" Kysyin häneltä.
"Melissa" Hän vastasi ja kääntyi minuun päin.
"Ihana nimi!" Sanoin hänelle leveä hymy kasvoillani.
"Surkea se on, niin kuin elämä mulla ylipäätänsä." Hän sanoi huokaisten samalla.
"Et oo ainut jonka elämä on surkeaa tällä hetkellä. Tiäks, oon näitten juhlien järjestäjän kans riidoissa. En edes tiedä mitä teen täällä" Sanoin hänelle naurahtaen samalla, sillä tiesin miten tyhmältä juuri sanomani kuulosti. Melissakin naurahti, kunnes vessan ovi pamahti auki.
"Pääseekö tänne?!" Eräs tyttö kysyi hieman tylysti. Päästimme hänet sisään ja itse poistuimme.
"Mennäänkö ulos?" Melissa kysyi ja oli kai kokonaan unohtanut pilantuneen mekkonsa.
"Juu, mennään vaan." Vastasin hänelle hymyillen.
Ulkona näimme DVD:n viemässä pizzalaatikoita läheiseen roskikseen.
"Hei!" Huusin hänelle, että hän kuulisi.
"Moi.." Hän vastasi hiljaa.
"Söpöö.." Sanoi Melissa hiljaa katsoen samalla taivalle, niin, että DVD ei huomaisi. Naurahdin hänelle. DVD katsoi minua ihmettelevästi. Naurahdin sillekkin, ja sanoin:
"Hei, tulisitko meiän kanssa kävelylle?" Kysyin DVD:ltä ystävällisesti.
"Noh, hetkeksi, ettei NF ihmettele." Hän vastasi ja tuli vierelleni. Hymyilin hänelle hieman ja kävelimme pitkän aikaa hiljaa. Kukaan meistä ei keksinyt puheaihetta, joten DVD sanoi:
"Taidan tästä mennä takas ylös. Hei, oli kiva tutustua!" DVD huusi, vaikka ei edes tiennyt kuka Melissa oli. Hän lähti juoksemaan takaisin talolle. Katsoin vähän aikaa hänen juoksuaan, kunnes sitten käännyin Melissan suuntaan.
"Niin, toi on yks DVD. Se on syy oikeastaan mun ja ton juhlien järjestäjän riitaan." Aloin selittämään Melissalle.
"Ei.. ei.. ei.." Melissa änkytti.
"Kyllä. Usko tai älä. Söpö, eikö vain?" Sanoin naurahtaen samalla.
"Ei! MT, DVD!" Hän huusi kurkku suorana. En kerennyt sanoa mitään, kunnes kuulin tööttäyksen, ja sen jälkeen ison "räjähdyksen". Käännyin nopeasti ja näin auton pysähtyvän suojatielle.
"Ei, ei ei!" Huusin ja laitoin käteni suuni eteen. Juoksin nopeasti auton viereen ja näin sen edessä makaavan DVD:n. Juoksin DVD:n viereen. Läpsin hänen naamansa.
"DVD! DVD! Herää!" Huusin kurkku suorana. Kyyneleet valuivat poskiltani. "- - -
Nyt tuli aika lyhyt osa näitten syitten takia: kokeisiin pitää lukea, ni ei oo kauheesti aikaa tähän, sekä halusin jättää tän jännään kohtaan (;
Toivottavasti tykkäätte. Kommenttaja, kiitos (:
EDIT: Ja hei iso kiitos Melissalle! Hänen ansiostaan sain vähän keksittyä juonta tälle tarinalle. Ja tän foorumin Melissa on siis tossa tarinassakin tuo Melissa