Churrojen resepti

Yleistä keskustelua sarjasta laidasta laitaan

Valvoja: zapoing

ViestiKirjoittaja tsikiita » Su Heinä 26, 2009 11:09

Evilman kirjoitti:Köksässä kun luotiin kaverin kanssa Espanjasta ateria kokonaisuus, jonka koko luokka sitten teki, sisälsi churrot. Paella, churrot ja espanjalainen kaakao. Oli muuten aivan loistavaa, kun tekee paellaa ja taustallo soi Fran Perea, vaikka vitutti ja ympärillä oli muutama mulkku. Churrot olivat kyllä aivan loistavia ja niitä tuli kyllä syötyä, se näkyy.


Oii. Kuulostaa aivan ihanalta toi että tekee paellaa ja taustalla soi Fran Perea. Mulla on itellä aina tapana kuunnella musiikkia kun teen ruokaa. Ja juuri Frania kuuntelin silloinkin kun tein nuo Churrot.
Kuva
Kuva
Avatar
tsikiita
TuplaDiego
 
Viestit: 2086
Liittynyt: Ti Maalis 24, 2009 2:43

ViestiKirjoittaja Handee » Su Heinä 26, 2009 3:56

tsikiita kirjoitti:
Evilman kirjoitti:Köksässä kun luotiin kaverin kanssa Espanjasta ateria kokonaisuus, jonka koko luokka sitten teki, sisälsi churrot. Paella, churrot ja espanjalainen kaakao. Oli muuten aivan loistavaa, kun tekee paellaa ja taustallo soi Fran Perea, vaikka vitutti ja ympärillä oli muutama mulkku. Churrot olivat kyllä aivan loistavia ja niitä tuli kyllä syötyä, se näkyy.


Oii. Kuulostaa aivan ihanalta toi että tekee paellaa ja taustalla soi Fran Perea. Mulla on itellä aina tapana kuunnella musiikkia kun teen ruokaa. Ja juuri Frania kuuntelin silloinkin kun tein nuo Churrot.


On varmasti just kivaa ollu köksän tunnilla..
Ite en oo maistanu Churroja, haluasin kyllä juuh.. mutta en niin uskalla ruveta tekemään niitä, vaikka ei siinä käy tuskin mitään jos osaa olla varovainen ja ei jätä sitä kattilaa yksin, mut tiien et mä viel sohlaan jotain :lol: joskus vois kyll kokeilla :D
Kuva
Avatar
Handee
HYPERDIEGO
 
Viestit: 29847
Liittynyt: Pe Heinä 11, 2008 8:16

ViestiKirjoittaja Hawkit » Su Heinä 26, 2009 4:00

Handee kirjoitti:
tsikiita kirjoitti:
Evilman kirjoitti:Köksässä kun luotiin kaverin kanssa Espanjasta ateria kokonaisuus, jonka koko luokka sitten teki, sisälsi churrot. Paella, churrot ja espanjalainen kaakao. Oli muuten aivan loistavaa, kun tekee paellaa ja taustallo soi Fran Perea, vaikka vitutti ja ympärillä oli muutama mulkku. Churrot olivat kyllä aivan loistavia ja niitä tuli kyllä syötyä, se näkyy.


Oii. Kuulostaa aivan ihanalta toi että tekee paellaa ja taustalla soi Fran Perea. Mulla on itellä aina tapana kuunnella musiikkia kun teen ruokaa. Ja juuri Frania kuuntelin silloinkin kun tein nuo Churrot.


On varmasti just kivaa ollu köksän tunnilla..
Ite en oo maistanu Churroja, haluasin kyllä juuh.. mutta en niin uskalla ruveta tekemään niitä, vaikka ei siinä käy tuskin mitään jos osaa olla varovainen ja ei jätä sitä kattilaa yksin, mut tiien et mä viel sohlaan jotain :lol: joskus vois kyll kokeilla :D
Mullakin on toi et mun tuurilla varmasti mokaisin jossain vaiheessa ja en sen takia ryhdy kokeilemaan. ;P Joskus voisi kyllä äiskälle vihjasta et maistuisi kun on Haminaan suuntaamassa ni eiköhän se suostuisi. :lol:
Kuva
"Eikä kasvia voi patentoida, eli siks se on pakko paskaa paketoida"
Avatar
Hawkit
MAHTIDIEGO
 
Viestit: 19744
Liittynyt: Ma Syys 15, 2008 10:14
Paikkakunta: Hamina

ViestiKirjoittaja tsikiita » Su Heinä 26, 2009 8:04

Hawkit kirjoitti:
Handee kirjoitti:
tsikiita kirjoitti:
Evilman kirjoitti:Köksässä kun luotiin kaverin kanssa Espanjasta ateria kokonaisuus, jonka koko luokka sitten teki, sisälsi churrot. Paella, churrot ja espanjalainen kaakao. Oli muuten aivan loistavaa, kun tekee paellaa ja taustallo soi Fran Perea, vaikka vitutti ja ympärillä oli muutama mulkku. Churrot olivat kyllä aivan loistavia ja niitä tuli kyllä syötyä, se näkyy.


Oii. Kuulostaa aivan ihanalta toi että tekee paellaa ja taustalla soi Fran Perea. Mulla on itellä aina tapana kuunnella musiikkia kun teen ruokaa. Ja juuri Frania kuuntelin silloinkin kun tein nuo Churrot.


On varmasti just kivaa ollu köksän tunnilla..
Ite en oo maistanu Churroja, haluasin kyllä juuh.. mutta en niin uskalla ruveta tekemään niitä, vaikka ei siinä käy tuskin mitään jos osaa olla varovainen ja ei jätä sitä kattilaa yksin, mut tiien et mä viel sohlaan jotain :lol: joskus vois kyll kokeilla :D
Mullakin on toi et mun tuurilla varmasti mokaisin jossain vaiheessa ja en sen takia ryhdy kokeilemaan. ;P Joskus voisi kyllä äiskälle vihjasta et maistuisi kun on Haminaan suuntaamassa ni eiköhän se suostuisi. :lol:


Joo. Kannattaa kokeilla kyllä. Ei siinä ainakaan menetä mitään. Itse ainakin tykkäsin ja meillä tykkäs kaikki.
Kuva
Kuva
Avatar
tsikiita
TuplaDiego
 
Viestit: 2086
Liittynyt: Ti Maalis 24, 2009 2:43

ViestiKirjoittaja -Summer- » Su Heinä 26, 2009 8:40

Hyviä oli juu, kunhan nämä syö heti valmistamisen jälkeen...

Puolitettiin taikina serkun kanssa ja silti tuli aivan kamalasti churroja, joten kannattaa puolittaa jos sulla ei oo kymmentä ahmattia siinä syömävalmiina :p

Ja tuota noin, eivät ne päivä valmistamisen jälkeen enää maistuneet. Taikinassa saatto olla vähän liikaa jauhoja mut anyway, ne oli kovia ja kylmiä, ei ollenkaan hyviä. Mutta juu, kuumina ne kai syödä kuuluukin.

Öljy voi tosiaan käräyttää kunnon vamman käteen, nimimerkki Kokemusta on...

Ja lisäksi, meillä ei mitenkään palaneet ne churrot, ei tullut palaneen hajua tai mitään, levyllä ei ollut mitään likaa tms jne. Silti koko taloon levisi aivan karsea sauhu, ulos asti tuli tämä savu ja hengittäminen tuossa ilmassa oli vaikeaa. Ihme, ettei palohälytin pärähtänyt soimaan, taisi olla rikki...

Mutta joka tapauksessa, suosittelen kokeilemaan...
Taikinan pursotus öljyyn voi olla hiukan vaivalloista, mutta sen arvoista.
Toista kertaa mä en tekisi, mutta kyllä ne hyviä oli :>
Kuva
It's a hard thing faking a smile when I feel like I'm falling apart inside.
-Summer-
Diego Serrano
 
Viestit: 1715
Liittynyt: Ma Syys 01, 2008 4:19

ViestiKirjoittaja tsikiita » Su Heinä 26, 2009 9:59

-Summer- kirjoitti:Hyviä oli juu, kunhan nämä syö heti valmistamisen jälkeen...

Puolitettiin taikina serkun kanssa ja silti tuli aivan kamalasti churroja, joten kannattaa puolittaa jos sulla ei oo kymmentä ahmattia siinä syömävalmiina :p

Ja tuota noin, eivät ne päivä valmistamisen jälkeen enää maistuneet. Taikinassa saatto olla vähän liikaa jauhoja mut anyway, ne oli kovia ja kylmiä, ei ollenkaan hyviä. Mutta juu, kuumina ne kai syödä kuuluukin.

Öljy voi tosiaan käräyttää kunnon vamman käteen, nimimerkki Kokemusta on...

Ja lisäksi, meillä ei mitenkään palaneet ne churrot, ei tullut palaneen hajua tai mitään, levyllä ei ollut mitään likaa tms jne. Silti koko taloon levisi aivan karsea sauhu, ulos asti tuli tämä savu ja hengittäminen tuossa ilmassa oli vaikeaa. Ihme, ettei palohälytin pärähtänyt soimaan, taisi olla rikki...

Mutta joka tapauksessa, suosittelen kokeilemaan...
Taikinan pursotus öljyyn voi olla hiukan vaivalloista, mutta sen arvoista.
Toista kertaa mä en tekisi, mutta kyllä ne hyviä oli :>



Joo, tosta saa monta churroa kyllä. Huomasin kun eka kertaa tein. Nyt olen tehnyt jo kolme kertaa nuita ja olen oppinut tekemään pienemmän taikinan :D Nyt sitten laitoin puolet taikinasta pakastimeen. Saa nähdä miten sille käy siellä. Meille ei tullut mitään savua kyllä taloon.. HMMH...
Tuosta vielä mitä sanoit että lämpimänä kannattaa syödä, niin sehän on siis ihan totta. Ne on kuin munkit, ne on tarkoitettu syödä lämpimänä. Kylminä ei maistu miltään. Olen joskus mikrossa muutaman kymmenen sekunttia lämmäyttänyt ja silloin maistunut melkein yhtä hyvältä kuin vasta paistettuna.
Kuva
Kuva
Avatar
tsikiita
TuplaDiego
 
Viestit: 2086
Liittynyt: Ti Maalis 24, 2009 2:43

ViestiKirjoittaja Savulohi » Ma Heinä 27, 2009 4:31

Tää oli hyvä juttu, varmasti tulee jossai vaihees tehtyy.
Savulohi
Santiago Serrano
 
Viestit: 855
Liittynyt: Pe Heinä 24, 2009 2:42

ViestiKirjoittaja -Summer- » Ke Elo 05, 2009 10:20

tsikiita kirjoitti:
-Summer- kirjoitti:Hyviä oli juu, kunhan nämä syö heti valmistamisen jälkeen...

Puolitettiin taikina serkun kanssa ja silti tuli aivan kamalasti churroja, joten kannattaa puolittaa jos sulla ei oo kymmentä ahmattia siinä syömävalmiina :p

Ja tuota noin, eivät ne päivä valmistamisen jälkeen enää maistuneet. Taikinassa saatto olla vähän liikaa jauhoja mut anyway, ne oli kovia ja kylmiä, ei ollenkaan hyviä. Mutta juu, kuumina ne kai syödä kuuluukin.

Öljy voi tosiaan käräyttää kunnon vamman käteen, nimimerkki Kokemusta on...

Ja lisäksi, meillä ei mitenkään palaneet ne churrot, ei tullut palaneen hajua tai mitään, levyllä ei ollut mitään likaa tms jne. Silti koko taloon levisi aivan karsea sauhu, ulos asti tuli tämä savu ja hengittäminen tuossa ilmassa oli vaikeaa. Ihme, ettei palohälytin pärähtänyt soimaan, taisi olla rikki...

Mutta joka tapauksessa, suosittelen kokeilemaan...
Taikinan pursotus öljyyn voi olla hiukan vaivalloista, mutta sen arvoista.
Toista kertaa mä en tekisi, mutta kyllä ne hyviä oli :>

Meille ei tullut mitään savua kyllä taloon.. HMMH...

HMMMH, kenessäköhän mahtoi olla vika kun mä ja mun serkku tehtiin, veikkaukseni olisi että ei ainakaan serkussa!
Kuva
It's a hard thing faking a smile when I feel like I'm falling apart inside.
-Summer-
Diego Serrano
 
Viestit: 1715
Liittynyt: Ma Syys 01, 2008 4:19

ViestiKirjoittaja Osku » Ti Elo 11, 2009 6:05

Kiitos ohjeesta.
Pitää joku päivä kokeilla. :)


Tämän viestin on kirjoittanut käyttäjä Savulohi alkuperäisellä käyttäjätunnuksellaan (Osku), joka tuomittiin poistettavaksi foorumilta sääntöjen vastaisesti tehdyn toisen käyttäjätunnuksen luonnin havaitsemisen jälkeen.

Viestiä muokannut eli Johtokunnan tiedonannon viestiin 14.08.2009, kello 19:33 lisännyt Moderaattoritarkkailija katy.
Osku
África Sanz
 
Viestit: 125
Liittynyt: La Heinä 19, 2008 5:13

ViestiKirjoittaja Tete, Eva, Afri » Ke Heinä 14, 2010 9:47

Aion kokeilla huomenna mummun kansa ku ite en oo mikään leipuri... :wink:
Avatar
Tete, Eva, Afri
África Sanz
 
Viestit: 114
Liittynyt: Ke Heinä 14, 2010 8:59

ViestiKirjoittaja Gabriellen » To Heinä 15, 2010 11:37

Voisin kokeilla tehä noita churroja tässä vielä kesän aikana. (:
Katotaan onnistuisko.
Kuva
Avatar
Gabriellen
TriplaDiego
 
Viestit: 3239
Liittynyt: Ke Heinä 14, 2010 11:44
Paikkakunta: Raahe

ViestiKirjoittaja natyy » Ke Marras 03, 2010 3:25

Espanjassa oli aamupalalla churroja, tosi hyviä :P Haettiin myös kerran jostain leipomosta churroja niin kuin serranot :D Pitää tehdä itsekin, muttei niistä varmaan tuu yhtä hyviä.
Kuva

Victor Elías
Avatar
natyy
Diego Serrano
 
Viestit: 1079
Liittynyt: Ke Elo 06, 2008 12:40

ViestiKirjoittaja natyy » Ma Tammi 10, 2011 12:20

Kokeiltiin tehdä churroja, ei niistä tullut läheskään sellaisia kuin Espanjassa! Pursotin oli pieni joten ne oli ihan ohuita, enemmän kuin munkkeja. En tehnyt tällä ohjeella, ensi kerralla voisi kokeilla, ja sitten paistaa öljyssä. :wink: Mutta pitänee odottaa että pääsee espanjaan jotta saa kunnon churroja.
Kuva

Victor Elías
Avatar
natyy
Diego Serrano
 
Viestit: 1079
Liittynyt: Ke Elo 06, 2008 12:40

ViestiKirjoittaja zapoing » Pe Tammi 21, 2011 2:55

Kiitos ohjeesta, pitää kokeilla, mut en nyt sitte tiiä mitä niistä tulee... :D
Avatar
zapoing
Moderaattori I (va)
 
Viestit: 116207
Liittynyt: La Tammi 15, 2011 10:31

ViestiKirjoittaja zapoing » Ma Tammi 24, 2011 8:55

kiitti vielä kerran ohjeesta! tein noita ja oli hyviä, mutta mulla ei tainnu olla tarpeeks kumaa se öljy (koska en uskaltanu kuumentaa :D ) nii ei oo kauheen rapeita
Avatar
zapoing
Moderaattori I (va)
 
Viestit: 116207
Liittynyt: La Tammi 15, 2011 10:31

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa

cron