Serranojen vaikutteet suomalaisiin sarjoihin

Yleistä keskustelua sarjasta laidasta laitaan

Valvoja: zapoing

Serranojen vaikutteet suomalaisiin sarjoihin

ViestiKirjoittaja churro1 » Su Tammi 10, 2010 5:54

YLE TV2:ssa on alkanut pyöriä sarja nimeltään Parasta aikaa, jossa tapahtuu seuraavaa:

- Perheen äiti työskentelee opettajana.
- Perheen hieman höpsö isä seuraa innokkaana televisiosta urheilua kaverinsa kanssa.
- Perheen tytär ottaa vastaan parhaalta kaveriltaan vinkkejä seksistä ja seurustelusta.
- Perheen isä saa hepulin, kun tytär alkaa seurustella luokan pahiksen kanssa. Äiti suhtautuu asiaan sopuisammin ja neuvottelee tyttärensä kanssa.
- Tytär ja pahis istuvat ulkona lasten keinussa, tunnustavat toisilleen asioita ja suutelevat ensimmäisen kerran.

Kuulostaako jotenkin tutulta? :D

http://tv2.yle.fi/juttuarkisto/paivitta ... asta-aikaa
http://areena.yle.fi/video/669250
Avatar
churro1
Maria Teresa Capdevila Gómez
 
Viestit: 560
Liittynyt: La Joulu 12, 2009 4:15

ViestiKirjoittaja Corazón » Su Tammi 10, 2010 6:00

Olen huomannut saman kun kyseistä sarjaa olen seurannut, että sarjassa on paljon samaa kuin Serranoissa. Eräässä lehdessä oli yhden sarjan näyttelijän lyhyt haastattelu, jossa hän sanoi, että sarjaa voisi sanoa Suomen Serranoiksi (:
Kuva
Corazón
KvinttiDiego
 
Viestit: 9588
Liittynyt: To Loka 23, 2008 5:10

ViestiKirjoittaja S-T » Su Tammi 10, 2010 6:04

Tyttären nimi Eve..
JUMALA ARMAHTAA, PALSTAMESTARI EI!!!
Kuva
Kuva
Kuva
Avatar
S-T
Emeritus Pääylläpitäjä | K. vs. T XI -mestari [11/11] & PVT 2022 KRISTALLITRIPLA & VK I 2022 & SST II 2022 & SPKFAK 2022 & PB 2022 -pääsarjamestari & VT 2022 [+VTJ] & KN 2022 & SPT 2022 & SPK 100 - 2022 & Viikon VF
Emeritus Pääylläpitäjä | K. vs. T XI -mestari [11/11] & PVT 2022 KRISTALLITRIPLA & VK I 2022 & SST II 2022 & SPKFAK 2022 & PB 2022 -pääsarjamestari & VT 2022 [+VTJ] & KN 2022 & SPT 2022 & SPK 100 - 2022 & Viikon VF
 
Viestit: 289102
Liittynyt: La Joulu 08, 2007 3:56

ViestiKirjoittaja churro1 » Su Tammi 10, 2010 6:20

Hullunrohkea siirto Parasta aikaa -sarjan tuottajilta. Nyt kaikki vertaavat käsikirjoitusta, ohjausta ja näyttelijätyötä alkuperäiseen, ja siinä vertailussa kopiota valitettavasti viedään kuin litran mittaa.
Avatar
churro1
Maria Teresa Capdevila Gómez
 
Viestit: 560
Liittynyt: La Joulu 12, 2009 4:15

ViestiKirjoittaja Dentwis » Ma Tammi 11, 2010 3:07

Olen katsonut parin jakson verran tuota Parasta aikaa- ohjelmaa, mutta en kyllä ole ennen tätä huomannut tuota samankaltaisuutta Serranoiden kanssa. Nyt, kun tarkemmin ajattelee, huomaa kuitenkin tosi monia yhtäläisyyksiä tosiaan...
Kuva
Avatar
Dentwis
Candela Blanco
 
Viestit: 156
Liittynyt: To Joulu 31, 2009 4:49

ViestiKirjoittaja Natalia<3 » Ma Tammi 11, 2010 6:07

churro1 kirjoitti:Nyt kaikki vertaavat käsikirjoitusta, ohjausta ja näyttelijätyötä alkuperäiseen, ja siinä vertailussa kopiota valitettavasti viedään kuin litran mittaa.

Ei suomalaiset osaa tehdä toista Serranon perhettä, ei se toimi suomalaisena versiona alkuunkaan. (:
Kuva
Kuva
Avatar
Natalia<3
ÜBERDIEGO
 
Viestit: 21844
Liittynyt: Su Loka 25, 2009 6:17

ViestiKirjoittaja Hawkit » Ma Tammi 11, 2010 6:13

Nytkun asiaa ajattelee niin yhtäläisyyksiä on paljon, en nyt kuitenkaan tuomitse sillä itse pidän tota ihan hyvänä sarjana. ;) Ei mulla ole mitään vertailtavaa, nautin katsomisesta ja sillä selvä. Ei ole tähän mennessä mikään sarja yltänyt serranon perheen tasolle minun mittarillani ja täten syytä moiselle toiminnalle ei ole. (Minun näkökulmastani)
Kuva
"Eikä kasvia voi patentoida, eli siks se on pakko paskaa paketoida"
Avatar
Hawkit
MAHTIDIEGO
 
Viestit: 19744
Liittynyt: Ma Syys 15, 2008 10:14
Paikkakunta: Hamina

ViestiKirjoittaja Pahvi » Ma Tammi 11, 2010 7:59

Eipä suomalaiset mitään itse keksi, aina kaikki ohjelmat perustuu johonkin formaattiin.

Salattuihin Elämiin on kans jotain lainattu serranoista. Päällimmäisenä mieleen tulee Sampo & Peppi suhde, ja koko tämä uusioperhe kuvio.

Kotikatuunkin on varmaan jotain lainattu, en sitä kyllä ole seurannut. Olen vain sattunut näkemään sen mainoksen sarjasta, jossa nämä pikkupojat ajelee autolla. Tuli heti mieleen tämä Curron ja Juanin autoajelut
Kuva
Avatar
Pahvi
Pasdasdhvi
 
Viestit: 8822
Liittynyt: Su Huhti 13, 2008 9:06
Paikkakunta: Länsi-Suomi

ViestiKirjoittaja spain1 » Ti Tammi 12, 2010 2:36

Omasta mielestäni serranot eivät ole vaikuttaneet muihin suomalaisiin sarjoihin.Eräs asia mikä nyt tulee mieleen, en tiedä onko se jostain muusta sarjasta. Kun uusio perheiden lasten rakastuminen esim. Miehellä on tyttö ja naisella kaksi poikaa ja he muuttavat saman asunnon alle.
Näistä sen naisen poika ja miehen tyttö rakastuvat esimerkiksi juuri Marcos ja Eva.
Avatar
spain1
 
Viestit: 22
Liittynyt: La Loka 10, 2009 10:53
Paikkakunta: salo

ViestiKirjoittaja Lapsu » Ke Tammi 13, 2010 9:03

Voin tässä sanoa että kummisetä on ylellä toissä ja sarja on pilottisarja syksyllä alkavalle sarjalle. Ja kyseinen sarja on tarkoituksella laitettu Serranon perhe suuntaiseksi. Ei kuullema haluttu täysin serranon perhettä joten tehtiin jotain sen tapaista.
Ja nyt tässä hieman leijun että näyttelen itsekkin kyseisessä sarjassa sivuroolia ;)
<3
Avatar
Lapsu
Chuky Salas
 
Viestit: 34
Liittynyt: Ma Heinä 27, 2009 1:33

ViestiKirjoittaja Fiti Martinez » Ke Tammi 13, 2010 9:07

Lapsu kirjoitti:Voin tässä sanoa että kummisetä on ylellä toissä ja sarja on pilottisarja syksyllä alkavalle sarjalle. Ja kyseinen sarja on tarkoituksella laitettu Serranon perhe suuntaiseksi. Ei kuullema haluttu täysin serranon perhettä joten tehtiin jotain sen tapaista.
Ja nyt tässä hieman leijun että näyttelen itsekkin kyseisessä sarjassa sivuroolia ;)


Oho, onnea vain!

Ja kiitos tiedosta tuosta sarjan osalta!
Kuva
Kuva
Kuva
Mayormente soy un administrador de Campo! (-: 8-) [mustatlasit] [perushymy] [alkupFM]
Avatar
Fiti Martinez
Kenttäylläpitäjä | PAK 2022 -pääsarjamestari & SPK:n Veikkaajakeisari 2022 & Viikon 25 aktiivin käyttäjä
Kenttäylläpitäjä | PAK 2022 -pääsarjamestari & SPK:n Veikkaajakeisari 2022 & Viikon 25 aktiivin käyttäjä
 
Viestit: 150418
Liittynyt: Su Marras 25, 2007 7:34
Paikkakunta: E-Suomi

ViestiKirjoittaja Guille-FAN » Ke Tammi 13, 2010 9:07

Lapsu kirjoitti:Voin tässä sanoa että kummisetä on ylellä toissä ja sarja on pilottisarja syksyllä alkavalle sarjalle. Ja kyseinen sarja on tarkoituksella laitettu Serranon perhe suuntaiseksi. Ei kuullema haluttu täysin serranon perhettä joten tehtiin jotain sen tapaista.
Ja nyt tässä hieman leijun että näyttelen itsekkin kyseisessä sarjassa sivuroolia ;)


Siis öö.. mä oon tyhmä mut en tiiä mitä pilottisarja tarkottaa.. sivistäkää mua. :)

JA EIKÄ MITÄÄN SUOMEN SERRANOITA KIITOS. vaikkakin varmaan ainakin vilkaisen minkälainen se sarja sit onkaan.
:)
Kuva
Kuva
Kuva
Avatar
Guille-FAN
KvinttiDiego
 
Viestit: 7136
Liittynyt: To Heinä 17, 2008 7:22
Paikkakunta: Vantaa

ViestiKirjoittaja churro1 » Ke Tammi 13, 2010 9:23

Pilottijakso on tv-sarjan ensimmäinen osa. Joskus taas tv-sarjan ensimmäistä tuotantokautta kutsutaan pilottisarjaksi.

Pilottisarjassa on yleensä vähemmän jaksoja kuin sarjan seuraavissa tuotantokausissa.

Pilottisarjassa myös testataan, miten sarja uppoaa yleisöön. Ohjelma voi radikaalistikin muuttaa muotoaan pilottisarjan jälkeen tai vaihtaa esimerkiksi nimeään.
Avatar
churro1
Maria Teresa Capdevila Gómez
 
Viestit: 560
Liittynyt: La Joulu 12, 2009 4:15

ViestiKirjoittaja Guille-FAN » Ke Tammi 13, 2010 9:58

churro1 kirjoitti:Pilottijakso on tv-sarjan ensimmäinen osa. Joskus taas tv-sarjan ensimmäistä tuotantokautta kutsutaan pilottisarjaksi.

Pilottisarjassa on yleensä vähemmän jaksoja kuin sarjan seuraavissa tuotantokausissa.

Pilottisarjassa myös testataan, miten sarja uppoaa yleisöön. Ohjelma voi radikaalistikin muuttaa muotoaan pilottisarjan jälkeen tai vaihtaa esimerkiksi nimeään.


Kiitos tästä. :)

Sarjaa odotellessa täytyy tyytyä tähän Parasta aikaa- sarjan antimiin. :)
Kuva
Kuva
Kuva
Avatar
Guille-FAN
KvinttiDiego
 
Viestit: 7136
Liittynyt: To Heinä 17, 2008 7:22
Paikkakunta: Vantaa

ViestiKirjoittaja Hawkit » Ke Tammi 13, 2010 11:47

Lapsu kirjoitti:Voin tässä sanoa että kummisetä on ylellä toissä ja sarja on pilottisarja syksyllä alkavalle sarjalle. Ja kyseinen sarja on tarkoituksella laitettu Serranon perhe suuntaiseksi. Ei kuullema haluttu täysin serranon perhettä joten tehtiin jotain sen tapaista.
Ja nyt tässä hieman leijun että näyttelen itsekkin kyseisessä sarjassa sivuroolia ;)
Siistiä. :o Saa nähdä mitä tästä nyt tulee. :D
Kuva
"Eikä kasvia voi patentoida, eli siks se on pakko paskaa paketoida"
Avatar
Hawkit
MAHTIDIEGO
 
Viestit: 19744
Liittynyt: Ma Syys 15, 2008 10:14
Paikkakunta: Hamina

Seuraava

Paluu Yleinen

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa