Serrano fani?

Yleistä keskustelua sarjasta laidasta laitaan

Valvoja: zapoing

Serrano fani?

ViestiKirjoittaja Teté92 » Su Huhti 13, 2014 7:48

Eli keskustelua siitä, Millainen ihminen on todellinenSerrano-fani?

Fani (engl. fan) on henkilö, joka ihailee tai arvostaa jotain ilmiötä, henkilöä, joukkuetta, tyylilajia tai kulttuurin aluetta voimakkuudella, joka ylittää tavanomaisen arvostuksen.Fanius on tunteen ilmentymä, kun taas innokas harrastajuus (aficionado) on järjen ilmentymä. Fanius nähdään tällöin epänormaalina toimintana, jossa fani on pakkomielteisen kiinnostunut kohteestaan. Fani on sitoutunut kohteeseensa tunnetasolla ja hänen toimintansa on aktiivista, irrationaalista, äänekästä ja kritisoivaa.

Näin kertoo Wikipedia faniudesta. (Joten suhtaudutaan siihen siis tietyllä varauksella).
Itse olen sitä mieltä että jokainen itse tietää sydämessään onko hän todellinen fani vai ei, mutta toisaalta minusta fani ei voi olla ilman tiettyjä edellytyksiä. Voi olla ihminen jonka mielestä Potterit ovat loistavia kirjoja mutta faniuteen tarvitaan sellaista tietynlaista "hulluutta", niinkuin mammani asian ilmaisi. Niinkuin tuossa Wikipedian tekstissä sanottiin, fani on sitoutunut kohteeseen tunnetasolla. Itse oletan todellisten fanien lukeneen kirjat, ei sillä ole niin väliä onko ne lukenut kahteen kertaan vai kahteenkymmeneen kertaan, fanejakin on erillaisia:)

Mitä mieltä te olette? Koetteko olevanne todellisia faneja jos kyllä niin miksi? Ja jos ette, niin miksette? Ja millainen sitten on teidän mielestänne todellinen Serrano-fani?
Kuva
Kuva
Kuva
Pahoin teet, jos kiität ja pahemmin, jos moitit sellaista asiaa, jota et hyvin ymmärrä. Nuhtele ystävääsi salaisuudessa. Kiitä häntä julkisesti. Puhu hitaasti. Ajattele nopeasti.
Avatar
Teté92
Apulaiskenttäylläpitäjä | Viikon kirjoittaja
Apulaiskenttäylläpitäjä | Viikon kirjoittaja
 
Viestit: 47719
Liittynyt: Ke Kesä 05, 2013 5:01
Paikkakunta: Espoo

Paluu Yleinen

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa

cron