Sarjan ikäraja?

Yleistä keskustelua sarjasta laidasta laitaan

Valvoja: zapoing

Sarjan ikäraja?

ViestiKirjoittaja Fiti Martinez » La Huhti 19, 2008 7:12

Mitä mieltä olette, olisiko sarjalle hyvä laittaa joku ikäraja, jos sellaisia olisi käytössä joka ikäluokalle... Nykyäänhän taitaa olla 7v, 11v, 13v, 15v ja 18v...

Sarjahan on vähän seksistinen ja juuri tässä jaksossa 64. hahmot vierailevat joukolla sexshopissa ja siellä näkyy vähän kaikkea... Muutenkin aika paljon alastomuutta yms.

Kun mietitään, että sarjaa näytetään Suomessa aamulla ja viikonloppuisin, niin voisi ajatella, että joku ikäraja olisi ihan kohdallaan... Jostain muistan kuulleeni, että ainakin yksi perhe oli kieltänyt sarjan 10v lapsiltaan...

Eli ikäraja voisi olla siinä 7v-11v välissä mahdollisesti? Minulle se asia on kyllä henkilökohtaisesti se ja sama, mutta ehkä tämä sarja ei kuitenkaan ihan pienimmille sovi?
Avatar
Fiti Martinez
Kenttäylläpitäjä | PAK 2022 -pääsarjamestari & SPK:n Veikkaajakeisari 2022 & Viikon 25 aktiivin käyttäjä
Kenttäylläpitäjä | PAK 2022 -pääsarjamestari & SPK:n Veikkaajakeisari 2022 & Viikon 25 aktiivin käyttäjä
 
Viestit: 150419
Liittynyt: Su Marras 25, 2007 7:34
Paikkakunta: E-Suomi

ViestiKirjoittaja Make » La Huhti 19, 2008 7:15

Jos joku ikäraja pitäis laittaa niin mä laittasin kans ton 7v-11v, juurikin näiden alastomuus,seksi ja muitten tämmösten seksuaali asioiden takia.
Kuva
Make
Mestarien finaali 2020 -suunnitteluokan mestari [x4] & Vuoden 2020 parhaan avatarin suunnittelija
Mestarien finaali 2020 -suunnitteluokan mestari [x4] & Vuoden 2020 parhaan avatarin suunnittelija
 
Viestit: 15645
Liittynyt: Su Joulu 02, 2007 8:33
Paikkakunta: Tuusula

ViestiKirjoittaja JCK » La Huhti 19, 2008 8:41

Runsaiden seksijuttujen takia jokin ikäraja olisi kyllä paikallaan. Joidenkin jaksojen kohtaukset ovat sellaisia, että tuntuu ihmeelliseltä, miten sellaista voi näyttää keskellä päivää, kuten juuri tuo sexshopjuttu. Toisaalta osa jaksoista on ihan kilttejä ja ne sopivat hyvin myös pienemmille. En tiedä, onko tämä vain joku tunne, mutta minusta sarjassa tulee aina välillä hieman pervompia kausia, kuten juuri nämä viimeisimmät uusinnat. Vähän aikaa sitten tuli se Ruthin taidekuvajakso, missä oli myös aika suoraa puhetta itsetyydytyksestä.

Tuotantokausien DVD-bokseissahan itse asiassa on käytössä ikärajasuositukset: 1tk 3v ja 2tk 7v. Tämä rajan muutos viittaisi myös siihen, että sisältö muuttuu sarjan edetessä. Onkohan 3. kauden ikärajasuositus sitten 11v? :)
JCK
TuplaDiego
 
Viestit: 2622
Liittynyt: Pe Maalis 07, 2008 3:16

ViestiKirjoittaja Mogambo4life » Su Huhti 20, 2008 11:28

Varmaan tuo K9 olisi ok loppuen lopuksi.
9 vuotiaat tietää jo nämä asiat :D
Itse kyllä olen kohta 14 joten ei huolia :D
Kuva
Kuva
Kuva
Avatar
Mogambo4life
SUPERDIEGO
 
Viestit: 14023
Liittynyt: To Helmi 21, 2008 12:26
Paikkakunta: Vantaa

ViestiKirjoittaja Serrano » Su Huhti 20, 2008 6:57

Kyllä nyt 10.v. pitäs saaha kattoo :) Laittaisinn ite ikä rajotukseks 7.v. :)
Avatar
Serrano
Marcos Serrano
 
Viestit: 675
Liittynyt: La Joulu 08, 2007 4:16

ViestiKirjoittaja Serr » Su Huhti 20, 2008 10:54

Onhan Suomessakin kaiken maailman salkkarit ja muut. Mutta onhan Serranoissa aika paljon noita "pikkuhärskejä" juttuja, joten ehkä joku k7 olisi melko osuva.
Avatar
Serr
Marcos Serrano
 
Viestit: 654
Liittynyt: Su Huhti 20, 2008 10:50

ViestiKirjoittaja Fiti Martinez » Su Huhti 20, 2008 10:58

Serr kirjoitti:Onhan Suomessakin kaiken maailman salkkarit ja muut. Mutta onhan Serranoissa aika paljon noita "pikkuhärskejä" juttuja, joten ehkä joku k7 olisi melko osuva.


Ajattelin kysymystä tehdessä ihan samaa Salkkareista, tosin ehkä pariakin astetta rohkeampi seksuaalisesti Serrano kuitenkin on?

PS. Mukavaa, että rekisteröidyit... Käyhän joskus myös esittelemässä itsesi Käyttäjät -palstalla, kunhan vain kerkeät...
Avatar
Fiti Martinez
Kenttäylläpitäjä | PAK 2022 -pääsarjamestari & SPK:n Veikkaajakeisari 2022 & Viikon 25 aktiivin käyttäjä
Kenttäylläpitäjä | PAK 2022 -pääsarjamestari & SPK:n Veikkaajakeisari 2022 & Viikon 25 aktiivin käyttäjä
 
Viestit: 150419
Liittynyt: Su Marras 25, 2007 7:34
Paikkakunta: E-Suomi

ViestiKirjoittaja JCK » Ke Huhti 23, 2008 2:52

Näistä ikärajoista tuli vielä mieleen sellainen juttu, että minkähän ikäisille sarja alun perin on suunnattu. Täällä Suomessa katsojakunta koostuu kai suurimmaksi osaksi nuorisosta, mutta kyllä niitä vanhempiakin katsojia löytyy. Muistan lukeneeni jostain, että Espanjassa vanhempia katsojia oli jopa melko runsaasti. :P

Sarjan henkilöhahmoistahan löytyy edustusta lapsista vanhuksiin, Currosta Carmeniin. Monet asiat tulevat sarjassa tarkastelluiksi useista eri näkökulmista ja siinä käsitellään eri ikäisten huolia. Esimerkiksi lasten kautta koulukiusaamista ja Carmenin kautta vanhusten yksinäisyyttä. Monipuolisuus on tässä mielessä yksi Serranon perheen valttikorteista. Sillä vedotaan laajaan kohdeyleisöön.

Sitten on kuitenkin näitä pienoisia ylilyöntejä, joiden takia ei ihan perheohjelmasta voida puhua. Toisaalta nämä seksijutut, mutta minun mielestäni sarjassa käydään myös toisessa ääripäässä. Joskus sarja nimittäin menee vaan aivan naurettavan lapselliseksi. Pienempää katsojakuntaa yritetään kosiskella "hauskoilla" kuvitelmakohtauksilla, kauhutarinoilla ym. Tiedän, että ne ovat vaihtelua sarjaan ja että suurin osa teistä pitää niistä, mutta minusta niissä mennään joskus vähän yli. Mainitaan nyt vaikka se, kun vanhat Santi ja Fiti päättivät kertoa Diegolle totuuden jalkapallopelistä ja siinä oli myös Curro tulevaisuuden vaatteissa. :x Hölmöä, sanon minä. Pitäkää vaan tosikkona. :roll:

Minulle tulee vähän ristiriitainen tunne. Sarjassa yritetään miellyttää eri ikäisiä, mutta siinä on omat riskinsä ja vaikeutensa. Osa seksijutuista on pienemmille liikaa ja toisaalta yliampuvat lapsellisuudet voivat ärsyttää vanhempia katsojia tai ainakin minua. Ajatus mahdollisimman monien ja erilaisten katsojien miellyttämisestä on sinällään kyllä hyvä, mutta tällaisia mainittuja äärimmäisyyksiä olisi minusta ehkä kannattanut välttää.
JCK
TuplaDiego
 
Viestit: 2622
Liittynyt: Pe Maalis 07, 2008 3:16

ViestiKirjoittaja Make » Ke Huhti 23, 2008 3:22

JCK kirjoitti:Mainitaan nyt vaikka se, kun vanhat Santi ja Fiti päättivät kertoa Diegolle totuuden jalkapallopelistä ja siinä oli myös Curro tulevaisuuden vaatteissa. :x Hölmöä, sanon minä. Pitäkää vaan tosikkona. :roll:


Minusta tuo kohtaus oli myös vähän yliammuttuu ja ei jotenkin sopinut siihen jaksoon. Tai sarjaan ylipäätänsä.
Kuva
Make
Mestarien finaali 2020 -suunnitteluokan mestari [x4] & Vuoden 2020 parhaan avatarin suunnittelija
Mestarien finaali 2020 -suunnitteluokan mestari [x4] & Vuoden 2020 parhaan avatarin suunnittelija
 
Viestit: 15645
Liittynyt: Su Joulu 02, 2007 8:33
Paikkakunta: Tuusula

ViestiKirjoittaja Los Serrano » Ke Huhti 23, 2008 4:12

Make kirjoitti:
JCK kirjoitti:Mainitaan nyt vaikka se, kun vanhat Santi ja Fiti päättivät kertoa Diegolle totuuden jalkapallopelistä ja siinä oli myös Curro tulevaisuuden vaatteissa. :x Hölmöä, sanon minä. Pitäkää vaan tosikkona. :roll:


Minusta tuo kohtaus oli myös vähän yliammuttuu ja ei jotenkin sopinut siihen jaksoon. Tai sarjaan ylipäätänsä.


Ja se poika siinä oli kyllä Curron lapsi. Tai ainakin oli olevinaan...
Kuva
Avatar
Los Serrano
Diego Serrano
 
Viestit: 1319
Liittynyt: Ma Joulu 31, 2007 4:16

ViestiKirjoittaja JCK » Ke Huhti 23, 2008 5:14

Los Serrano kirjoitti:
Make kirjoitti:
JCK kirjoitti:Mainitaan nyt vaikka se, kun vanhat Santi ja Fiti päättivät kertoa Diegolle totuuden jalkapallopelistä ja siinä oli myös Curro tulevaisuuden vaatteissa. :x Hölmöä, sanon minä. Pitäkää vaan tosikkona. :roll:


Minusta tuo kohtaus oli myös vähän yliammuttuu ja ei jotenkin sopinut siihen jaksoon. Tai sarjaan ylipäätänsä.


Ja se poika siinä oli kyllä Curron lapsi. Tai ainakin oli olevinaan...


Niinpäs se taisi ollakin... vielä pahempaa! :x Olisivat edes ottaneet jostain siihen lapsen rooliin jonkun muun näyttelijän kuin Jorge Juradon.
JCK
TuplaDiego
 
Viestit: 2622
Liittynyt: Pe Maalis 07, 2008 3:16

ViestiKirjoittaja Naty » Ma Kesä 09, 2008 7:39

JCK kirjoitti:Näistä ikärajoista tuli vielä mieleen sellainen juttu, että minkähän ikäisille sarja alun perin on suunnattu. Täällä Suomessa katsojakunta koostuu kai suurimmaksi osaksi nuorisosta, mutta kyllä niitä vanhempiakin katsojia löytyy. Muistan lukeneeni jostain, että Espanjassa vanhempia katsojia oli jopa melko runsaasti. :P

Sarjan henkilöhahmoistahan löytyy edustusta lapsista vanhuksiin, Currosta Carmeniin. Monet asiat tulevat sarjassa tarkastelluiksi useista eri näkökulmista ja siinä käsitellään eri ikäisten huolia. Esimerkiksi lasten kautta koulukiusaamista ja Carmenin kautta vanhusten yksinäisyyttä. Monipuolisuus on tässä mielessä yksi Serranon perheen valttikorteista. Sillä vedotaan laajaan kohdeyleisöön.

Sitten on kuitenkin näitä pienoisia ylilyöntejä, joiden takia ei ihan perheohjelmasta voida puhua. Toisaalta nämä seksijutut, mutta minun mielestäni sarjassa käydään myös toisessa ääripäässä. Joskus sarja nimittäin menee vaan aivan naurettavan lapselliseksi. Pienempää katsojakuntaa yritetään kosiskella "hauskoilla" kuvitelmakohtauksilla, kauhutarinoilla ym. Tiedän, että ne ovat vaihtelua sarjaan ja että suurin osa teistä pitää niistä, mutta minusta niissä mennään joskus vähän yli. Mainitaan nyt vaikka se, kun vanhat Santi ja Fiti päättivät kertoa Diegolle totuuden jalkapallopelistä ja siinä oli myös Curro tulevaisuuden vaatteissa. :x Hölmöä, sanon minä. Pitäkää vaan tosikkona. :roll:

Minulle tulee vähän ristiriitainen tunne. Sarjassa yritetään miellyttää eri ikäisiä, mutta siinä on omat riskinsä ja vaikeutensa. Osa seksijutuista on pienemmille liikaa ja toisaalta yliampuvat lapsellisuudet voivat ärsyttää vanhempia katsojia tai ainakin minua. Ajatus mahdollisimman monien ja erilaisten katsojien miellyttämisestä on sinällään kyllä hyvä, mutta tällaisia mainittuja äärimmäisyyksiä olisi minusta ehkä kannattanut välttää.



Joo tohon että meidän perheestä kattoo iskäkin ja minä katon (tietysti).
Naty
 
Viestit: 5
Liittynyt: Su Kesä 08, 2008 7:29

ViestiKirjoittaja natalia » Ma Kesä 09, 2008 7:40

mun mielestä 7v tai 11v on hyvä
Serranon perhe <3<3

Kuva
Avatar
natalia
Marcos Serrano
 
Viestit: 688
Liittynyt: Su Maalis 16, 2008 5:36
Paikkakunta: Rovaniemi - lapin sykkivä sydän <3

ViestiKirjoittaja Dj Splash » Ma Kesä 09, 2008 9:24

Tässä sarjassa ei ole mitään kovinkaa, alastomuutta, väkivaltaa jne. Joten laittaisin 3v, Ja osittain hyvä koska pikku lasten pitää jo oppia
Kuva
Avatar
Dj Splash
Diego Serrano
 
Viestit: 1108
Liittynyt: Pe Kesä 06, 2008 9:42
Paikkakunta: Rovaniemi

ViestiKirjoittaja ibi » Ma Kesä 16, 2008 11:46

Tällähän on jo ikäraja! :D Näin ainaki netis ku katto vaik jotaki mitä tulee tvstä ni siin serranon perhe ja ikärajana K-7 ja must toi on kyl aika alhanen ikäraja. Pitäis olla korkeempi ehkä joku K-9!

ibi
Kuva
Kuva
Avatar
ibi
Paras banneri 2021 -suunnittelusarjamestari
Paras banneri 2021 -suunnittelusarjamestari
 
Viestit: 16150
Liittynyt: La Kesä 14, 2008 7:55

Seuraava

Paluu Yleinen

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa