EmJaNan käännöstoive; Víctor Elías Redondon haastattelussa

Uutisia ja käännettyjä haastatteluja sekä uutisia Serranoista. Voi sisältää juonipaljastuksia!

Valvoja: zapoing

EmJaNan käännöstoive; Víctor Elías Redondon haastattelussa

ViestiKirjoittaja Natalia-Fan » Pe Loka 09, 2009 1:34

Kuva


"Nyt minun iässäni, minun on päätettävä että haluanko olla TV -näyttelijä vai teatterissa näyttelevä nuori. Valitsen jälkimmäisen, sillä nyt haluan tehdä teatteria." -VE

David Redondo - haastattelu

Teatro Bellas Artes Madridin kyltissä mainostetaan: Fedra. Sisällä haastattelu, kulissien takana, ovien takana. Näyttämöllä koekuvatut Fran Perea ja Javier Ruiz. Pukuhuoneeseen juuri saapunut Ana Belén. Minulle avataan ovi toiseen pukuhuoneeseen, siellä on näyttämölle koekuvauksiin valmistautuva Víctor Elías. Nyt alkoi jännittää, pitäisi päästä tupakalle. Ei, pysytään nyt asiassa. Nyt tulee minun haastattelu Víctorista, tai vielä parempaa. Kahden nuoren, minun ja Víctor Elíaksen välinen keskustelu.


Fedra, on työ joka kuvastaa klassista kreikkalaista näytelmää. On kuulemma vaikea selittää, minkälainen se oikeasti on?
- Uuuuf.. Niinkuin sanoit, Fedra on kreikkalainen myytti ja oikeastaan tarkoittaa että kaikki on hyvin surrealistista. Kertoakseni vähän tarkemmin, voin sanoa että se on tarina äitipuolesta joka rakastuu poikapuoleensa.


Hahmosi nimi on Acamante. Mitä voit sanoa tästä pojasta?
- Hahmoni on nuori poika, joka alkaa voida heikosti. Sillä hän näkee äitinsä sairastavan vakavasti. Ja kaiken lisäksi hänen velipuoli Hipólito, haluaa omistaa näiden palatsin. Hänen isä ei ole palannut sodasta, kukaan ei tiedä onko hän kuollut vai elossa ja missä hän on.

Että kyllä, tämä poika näkee kaiken omilla silmillään, se kasvattaa hänestä miehen. Kaikki tämä on vaikea nähdä, mutta näyttelen hahmoni tietenkin niin hyvin kuin suinkin osaan, ja yritän myös internetin avulla mainostaa tätä.


Miten sait tietää Fedrasta?
- Näin Fedran kreikkalaisen version noin kaksi vuotta sitten. Olin tehnyt jo aikasemmin teatteria. Sitten tuli tämä tilaisuus ja juttelin Fran Perean kanssa. Joten pääsin hyvin mukaan...


Miten päädyit tähän mukaan? Soitettiinko sinulle suoraan: "Tuletko kuvauksiin"?
- Minulle soitettiin suoraan.


Olet jutellut Franin kanssa.. Onko helppoa työskennelle niin kuuluisien/suosittujen näyttelijöiden kuten hänen ja Ana Belénin kanssa?
- Voin työskennellä näyttelijöiden kuten Alicia Hermidan tai Ana Belénin kanssa. Tietysti ne ovat suuria tilaisuuksia, jotka nostattavat hiukset pystyyn. Muistan kun sanoin koekuvauksissa: "Olen täysi paska! Pystyn antamaan vain 30% siitä, mitä he voivat antaa tähän työhön"

Niin sanoin. Mutta se on ehdoton etuoikeus, heidän kanssaan oppii varmasti joka päivä jotakin uutta.

Ja kaikki muutkin Fedran näyttelijöistä on mahtavia. Huomasin miten Fran toimii; hänelle annetaan kaikki, hän myös ottaa kaiken.


Mitä sinuun tulee, kun olet tekemässä tätä työtä, kaverisi tukevat sinua?
- Tietenkin.


Seuraava kysymys on hyvin tyypillinen sinunlaisellesi näyttelijälle. Kun olet tehnyt; Teatteria, televisiota, elokuvia, mainoksia jne. Valitsetko isän & äidin vai työsi?
- Luulit että vastaan isä & äiti? *Nauraa* sillä vastaan teatteri.


Oletko sopeutunut teatteriin? No, olet kyllästynyt TV:seen..
- Ne kaksi kuuluvat aivan eri "sukuihin". Mutta, mitä enemmän oppii, tekee virheitä ja onnistuu. Se on oikeaa teatteria. Jos unohdat vuorosanat teatterissa, niin sitten vain unohdat. En osaa sanoa.


Sinä olet työskennellyt TV:ssä, Serranon Perheessä.. Ihmiset luulevat että et tee nyt mitään, kun eivät näe sinua TV:ssä. Oliko sinulla suunnitelmia kun tulit kuuluisaksi?
- Mitä vielä. Onneksi ja valitettavasti olen näytellyt jo 6 -vuotiaasta. On totta että Serranon Perhe oli erilainen, ja onhan se surullista että se loppui. Mutta sekin on hyväksyttävä, että olet näyttelijä ja näyttelet roolia, muttet ikuisesti.

Itseasiassa olen ollut koko tämän vuoden tekemättä mitään, sillä en halunnut tehdä mitään. Halusin tehdä teatteria...


Televiosarjoja et halunnut tehdä mitään?
- Halusin tehdä teatteria. On totta että aloitin urani sarjasta, ja nyttenkin olen tekemässä sarjaa. Mutta pidän enemmän teatterista.


Mikä televisiosarja se on?
- Nimi on "Punta Escarlata", ja se on TV -elokuva (elokuva jossa en enemmän kuin yksi jakso) televisio Cuatrolle.


Luulen että urasi vuoksi Serranon Perheessä, ihmiset jotka näkevät sinua kadulla kutsuvat sinua Guilleksi?
- Luulen, että lopetimme Serranon Perheen juuri oikeaan aikaan. Me teimme sitä viisi vuotta, 8. kautta joten monet kesät ja talvet.. Enemmäin kuin tarpeeksi, ihmiset kyllästyvät katsomaan minua TV:ssä ja nyt olen osa tämän maan TV -historiaa.

Serranon Perhe elää vielä muistoissa.

Ja se on totta, minua on kutsuttu kaduilla koko elämäni ajan Guilleksi, ja se on pahinta.. Olen yrittänyt estää tätä. Juuri tämän takia on tehtävä päätöksiä, haluaako olla aina samassa roolissa tai joko kokea kaikkea uutta ja vaihdella rooleja. Ja minä valitsen tuon jälkimmäisen, sillä tällä hetkellä olen tekemässä teatteria ja oppimassa oikeasti.


Koska Fedra on työ, jossa voit laittaa kaiken likoon mitä olet urasi aikana oppinut. Onko tämä parasta Víctor Elíasta mitä voimme nähdä?
- Ne ovat hyvin erilaisia tapoja tulkita.. En voi sanoa mikä on parasta Víctoria, mutta olen todellakin sitä mieltä että teatterissa näytteleminen on paljon palkitsevampaa, sillä saa suosionosoitukset yleisöin läsnä ollessa.


Parempi on lähteä ulos ja kävellä kadulla?
- Tuhat kertaa parempi. Ihmiset kadulla sanovat "olet todella hyvä näyttelijä". He eivät edes ole nähneet minua näyttelemässä. Tietävät vain että olen ollut TV:ssä. Kun taas teatterissa ihmiset tulevat sanomaan "olet todella hyvä näyttelijä", kun ovat juuri katsoneet minua näyttämöllä. Se on aitoa.


Hei, wikipediassa sanotaan että olet sanonut näin: "Haluan omistautua musiikille". Totta vai tarua?
- Haluan molempia. Unelmani on olla muusikko ja näyttelijä. Jos joka kerta saan mennä teatteriin näyttelemään, olen onnellinen.


Vaikutat niin Víctorilta!
- *Nauraa* Minä se olenkin!


Emme ole oikeen seurannut toimintaasi.. Mikä on bändisi nimi?
- Bändini on nimeltään Calle Palma. Olemme kaikki Jazz -painotteisessa koulussa. Tapasimme siis siellä, ja saimme idean:"Perustetaan bändi!" Yritämme toteuttaa musiikissamme kaikkea sitä mitä olemme koulussa opetelleet. Musiikissamme on
funkyä, jazzia, reggaea yms. Soitamme kaikkea mitä osaamme. Minulle on tärkeää, että jos voi soittaa niin soitan, ja rakastan sitä. Pyydän syömään yhden, toisen, tai molemmat, eivät he kuole nälkään *nauraa*.


Hyvä, ja nyt lopuksi täytyy sanoa vielä Wikipediasta.. Sehän on toimittajien huono lähde, mutta kävin siellä vain kunnioitukseksi sinua kohtaan, että tietäisin tämän keskustelun aikana sinusta jotakin.
- Jaha, jaha *nauraa*


Olen kuullut että äitisi on myös näyttelijä ja on kuulemma Prinsessa Letizian isän serkku, totta vai tarua?
- Tämä on totta.


Hyvä, jatketaan siis. Olet sanonut että asut Madridissa ja olet ainut lapsi?
- Oikein.


Olemme hyviä toimittajia ja tutkijoita. Olen käsittänyt että et asu enää kotona, vaan Adrián Rodríguezin kämppiksenä?
- Jeje, kyllä vain. *Nauraa*


Onko Quiero Despegar teidän (SJK:n) kappale?
- Kyllä, levyllä kaksi.


Nyt SJK on poissa lavoilta, mitä sanot siitä?
- Jos sanon suoraan, niin toisen levyn menestys oli paska. Siinä vain kävi niin, kun ensimmäinen levy oli antanut meille niin paljon ja kiertelimme keikoilla ympäri espanjaa, niin toinen ei enää menestynyt.


Noniin, palataan Wikipedian tietoihin. Siellä sanotaan että vuonna 2006 -konsertissa loukkaannuit esittäessäsi Brake -dancea ja konsertti jouduttiin keskeyttämään.
- Kyllä, minulla meni esityksen aikana vasen polvi. Jotenka täysin totta.


Ja lopuksi. Suosikki ruokasi on perunamunakas?
- Ei ole totta. Tykkään kyllä munakkaasta ja perunasta, mutta en yhdessä. Se tieto on poimittu SJK:n kappaleesta *nauraa*


Wikipediassa myös sanotaan että tulevaisuuden suunnitelmasi ovat Fedra ja Punta Escarlata?
- Kyllä, mutta suunnitelmissa minulla on myös opiskella psykologiaa.


Tässä oli kaikki.. Toivottavasti kaikki suunnitelmasi menevät niinkuin haluat!
- Toivon niin, paljon kiitoksia!


Kääntäjä: Natalia-Fan
Lähde: http://victorelias4ever.mforos.com/684424/8588181-entrevista-a-victor/

-----------------------------------------------------------

Täytyy ehdottomasti sanoo että tää oli aivan mahdottoman ihana haastattelu, paljasti asioita mitä en oo ennen tienny ja taas avarsi vähän mun näkökulmaa Víctorista ihmisenä! :) Kyllä oli sen arvosta suomentaa 2 tuntia. Toivottavasti tekin tykkäätte ja myös EmJaNa kenenkä toive tää on. Saattaa olla kirjotusvirheitä mutta älkää tuomitko. ;)
Kuva
Avatar
Natalia-Fan
NataEresMiOtraVida
 
Viestit: 8529
Liittynyt: Ma Helmi 25, 2008 6:20
Paikkakunta: Tampere

ViestiKirjoittaja EmJaNa » Pe Loka 09, 2009 1:49

Kiitos ku suomensit!! ja tykkäsiin!!!
Avatar
EmJaNa
 
Viestit: 13
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2008 12:04

ViestiKirjoittaja Natalia-Fan » Pe Loka 09, 2009 1:51

EmJaNa kirjoitti:Kiitos ku suomensit!! ja tykkäsiin!!!


Joo, ei mitään : D
Kuva
Avatar
Natalia-Fan
NataEresMiOtraVida
 
Viestit: 8529
Liittynyt: Ma Helmi 25, 2008 6:20
Paikkakunta: Tampere

ViestiKirjoittaja Joyeux » Pe Loka 09, 2009 2:12

Kiitos hirmuisesti käännöksestä, oli aivan ihana haastattelu ja tykkäsin kovasti (: Kiitos! :D
Joyeux
SUPERDIEGO
 
Viestit: 11186
Liittynyt: La Heinä 19, 2008 8:38

ViestiKirjoittaja Corazón » Pe Loka 09, 2009 3:00

Kiitokset käännöksestä! (: Tosi kiva haastattelu, sai tietää Victorista enemmän jne. (;
Kuva
Corazón
KvinttiDiego
 
Viestit: 9588
Liittynyt: To Loka 23, 2008 5:10

ViestiKirjoittaja Natalia-Fan » Pe Loka 09, 2009 3:44

Kiitos teille että luitte sen ;) Eipä mitään! (:
Kuva
Avatar
Natalia-Fan
NataEresMiOtraVida
 
Viestit: 8529
Liittynyt: Ma Helmi 25, 2008 6:20
Paikkakunta: Tampere

ViestiKirjoittaja René » Pe Loka 09, 2009 4:42

IHANAA KIITOS <3 Vihdoinkin jotain Victorista :D
Ja mukavaa, että poika vietti vapaata 5 vuoden jälkeen ===D
René
ÜBERDIEGO
 
Viestit: 21715
Liittynyt: To Heinä 03, 2008 9:25
Paikkakunta: Hämeenlinna

ViestiKirjoittaja MariTere » Pe Loka 09, 2009 5:15

Kiitos paljon! Arvostan todella, et jaksoit noin paljon suomentaan. :shock: Kiitti vielä kerran. xd
Kuva
Kuva
Avatar
MariTere
KvinttiDiego
 
Viestit: 9233
Liittynyt: La Tammi 12, 2008 4:34

ViestiKirjoittaja S-T » Pe Loka 09, 2009 5:31

Kiitos paljon ansiokkaasta suomennoksesta Natalia-Fan!
JUMALA ARMAHTAA, PALSTAMESTARI EI!!!
Kuva
Kuva
Kuva
Avatar
S-T
Emeritus Pääylläpitäjä | K. vs. T XI -mestari [11/11] & PVT 2022 KRISTALLITRIPLA & VK I 2022 & SST II 2022 & SPKFAK 2022 & PB 2022 -pääsarjamestari & VT 2022 [+VTJ] & KN 2022 & SPT 2022 & SPK 100 - 2022 & Viikon VF
Emeritus Pääylläpitäjä | K. vs. T XI -mestari [11/11] & PVT 2022 KRISTALLITRIPLA & VK I 2022 & SST II 2022 & SPKFAK 2022 & PB 2022 -pääsarjamestari & VT 2022 [+VTJ] & KN 2022 & SPT 2022 & SPK 100 - 2022 & Viikon VF
 
Viestit: 289098
Liittynyt: La Joulu 08, 2007 3:56

ViestiKirjoittaja Natalia-Fan » Pe Loka 09, 2009 6:43

eipä mitää, ja kiitokset myös teille :)
Kuva
Avatar
Natalia-Fan
NataEresMiOtraVida
 
Viestit: 8529
Liittynyt: Ma Helmi 25, 2008 6:20
Paikkakunta: Tampere

ViestiKirjoittaja Sawyer » Pe Loka 09, 2009 9:52

Mielenkiintoista oli lukea ja kaikki kiitokset Natalia-Fanille!! :)
Kuva
Avatar
Sawyer
SUPERDIEGO
 
Viestit: 13251
Liittynyt: Ma Huhti 13, 2009 3:17

ViestiKirjoittaja kkiljun » Pe Loka 09, 2009 10:34

Kiitokset tästä!!!
Banneri, joka rikkoi SPK -foorumin mittasääntöjä, poistettu Operatiivisen ylläpidon toimesta!
Myös toinen poistettu, merkkirajan takia.
Myös kolmas poistettu, merkkirajan takia.

LOS SERRANOS- HASTA SIEMPRE
Avatar
kkiljun
Kirjastodiego
 
Viestit: 8010
Liittynyt: Ma Marras 26, 2007 5:15
Paikkakunta: Helsinki

ViestiKirjoittaja Make » La Loka 10, 2009 12:16

Tosi kiva haastattelu!

Kiitos käännöksestä!
Kuva
Make
Mestarien finaali 2020 -suunnitteluokan mestari [x4] & Vuoden 2020 parhaan avatarin suunnittelija
Mestarien finaali 2020 -suunnitteluokan mestari [x4] & Vuoden 2020 parhaan avatarin suunnittelija
 
Viestit: 15645
Liittynyt: Su Joulu 02, 2007 8:33
Paikkakunta: Tuusula

ViestiKirjoittaja Natalia-Fan » La Loka 10, 2009 12:44

Olkaatte hyvät :D :)
Kuva
Avatar
Natalia-Fan
NataEresMiOtraVida
 
Viestit: 8529
Liittynyt: Ma Helmi 25, 2008 6:20
Paikkakunta: Tampere

ViestiKirjoittaja heittu » La Loka 10, 2009 4:31

kiva haastattelu,välillä Víctoristakin :)
heittu
heidöblöö
 
Viestit: 10379
Liittynyt: La Kesä 14, 2008 12:40

Seuraava

Paluu Uutiset

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa