Kirjoittaja -Summer- » La Heinä 18, 2009 4:27
Voi jessus kun ootin et ens viikolla tulee se kauden vika jakso mutta mitäs, YLE lähettää matkalle Marsiin Serranojen katsojat.
Sarjalla oli kuitenkin, ainakin alussa, 300 000 katsojaa. Luulenpa, että kovin moni YLEn katsoja ei halua varmasti Serranoa tylsistyttävämmälle dokumentille, matkalle Marsiin. Toisaalla taas Serranojen katsojat vuodattavat vihan kyyneliä, koska YLEn arviointikyky heittää pahasti.
Mitä ihmisten kiusaamista tämä oikein on? Ensiksi jo vanhentunut Michael Jacksonin muistokonsertti, sitten Matka Marsiin. Mitä seuraavaksi? Avara luonto? Bumtsibum? Ravikisat? Antiikkia, antiikkia? En todellakaan halua jatkaa tätä listaa.
En viitsi vielä lähettää YLElle palautetta, mutta vielä kolmas tällainen juttu niin sitten kyllä saattaa katketa joku verisuoni päästä ja lähteä palaute tälle yhtiölle, tai miksikä tätä nyt sitten kutsutaankaan.
Mutta en nyt jaksa vihoitella, joten täytyy puhua seuraavasta Serrano-jaksosta.
Näytti ihan hyvältä, mutta ei tarpeeksi. Siis tässä ei ollut mitään jännää tai uutta tässä jaksossa, tai ainakaan näyttänyt olevan. Diego märehtii parisuhteen loppumista, Tetén ja Guillen soutaminen ja huopaaminen jatkuu, Curro on yhtä ärsyttävä kuin koko seiskakauden ajan. Ana valittaa surkeaa elämäänsä, Afri pysyy yhtä teennäisen jonain ja Celia puhuu edelleenkin korostaen jotain puhevikaansa, jonka ansiosta puhe on sellaista todella rasittavaa shuhishemishta ja liiallista pehmeyttä. Fiti taas esittää maailman valtiasta, Raúl jankkaa paikallaan, Jose Luis ja Choni vaan kuhertelee ja sitten riitelee, kuhertelee ja riitelee. Santi myötäilee Fitiä ja Lourditas elää kuin enkeli tai nunna. Evasta ja Marcosista ei kuulu hölkäsen pöläystä, koska he katosivat savuna ilmaan vauvelinsa kanssa.
Eivät nämä jaksot niin kamalan hyviä oo, mutta nää kuitenkin täyttää lähes kokonaan Serranojen alkukausien kokoisen paikan sydämessäni.
Ilman Serranoita tulis todella tyhjä olo. Ja niinhän sitä tuleekin taas pian, kun kasikausi loppuu.
Sitten loppuu taas yksi, kohtuu pieni, mutta silti merkittävä, elämänvaihe. Täytyy vaan päästää irti tästä sarjasta ja keskittyä pitkästä aikaa omaan elämään enemmän. Ehkä Serranojen loppumisesta seuraa hyvää, ehkä pahaa, ei sitä tiedä, mutta mä katson avoinna mielin tulevaisuuteen, ainakin melkein ;>
Ja nyt täytyy avata taas jo kerran suljettu keskustelu Serrano-DVD:istä ja niiden jakamisesta kahteen osaan. Miettikääs, jos seitsemäs kausi jaetaan kahteen osaan? Tai kenties sitä ei ilmesty ollenkaan? En nyt sano mitään, mutta en ihmettelisi ollenkaan, jos kahdeksas kausi ei ilmestyisi DVD:lle. Mutta sitten kyllä vedetään yli ja pahasti, jos kahdeksan jaksoa jaetaan kahteen osaan ja joku tosiaan maksaa 30 e neljästä, tai muussa tapauksessa, kahdeksasta jaksosta. Itseni mieli tekisi ostaa kahdeksas kausi, mutta ehkä mä nauhotan ne jaksot digiboxille, nyt kun siellä on tilaa.
Ehkä mä hieman liioittelen ja oon etuajassa, kun näin "hyvästelen" Serranoja, mutta parempi myöhään kuin ei milloinkaan. Tulee kuitenkin vähän surku, kun ajattelee et kolme vuotta kestänyt vaihe elämässä loppuu.
Mut joka tapauksessa, mun maailmani ei käy kuinkaan, voihan tän kääntää toisinpäin: Vihdoinkin pääsee eroon tästä pakkomielteestä, vihdoinkin voi käyttää aikaa itseensä, vihdoinkin telkkarin katsominen vähenee... ;>
Mutta joka tapauksessa:
Hyvästi, Serranot, sitten kun se aika koittaa! :)
It's a hard thing faking a smile when I feel like I'm falling apart inside.