Kirjoittaja NataliaSanchez-fan » La Tammi 31, 2009 4:44
OSA 5
Toivottavasti tykkäätte.
"Guille meni huoneeseensa puolijuosten ja paiskasi oven kiinni. Hän meni sänkyynsä, punaisen kerrossängyn yläpedille ja veti peiton päälleen. Poika laittoi korviinsa mp3-soittimen kuulokkeet ja laittoi musiikinvoimakkuuden täysille.
Diego istui pöydässä, ja mietti mitä oli juuri yläkerrassa nähnyt. Hän huokaili ja pyöri tuolissa hermostuneena kuin vieteriukko.
---------------------------------------------
Teté käveli Humberton kanssa elokuvateatteria kohti.
-Mennäänkö puiston poikki? Humberto kysyi Tetéltä ja siveli tämän hiuksia.
-Joo, mennään vaan, Teté sanoi poissaolevasti, ja hänestä tuntui kokoajan, että hän teki kaiken väärin.
-Teté, onko joku hätänä? Tulinko mä huonoon aikaan? Humberto kysyi ja istahti hetkeksi puistonpenkille.
-Et tietenkään. Mä vaan mietin tässä yhtä juttua, Teté huokaisi.
-Hei muuten, mitäs sun siskollesi kuuluu? Humberto kysyi viekkaasti ja katsoi taivaalle.
-Kuinka niin? Kiinnostaako mun siskon tekemiset sua jotenkin? Teté havahtui.
-Ei tietenkään, mä vaan.. Humberto selosti mutta Teté keskeytti pojan.
-Humberto! Kiinnostaako mun siskot tekemiset sua jotenkin, mä kysyin? Älä ala selostamaan, Teté sanoi suuttuen ja nousi seisomaan.
-Ei tietenkään. Onko sun siskos muuten vapaa? Humberto kysyi nostaen toista kulmakarvaansa.
-Oletko sä ihastunut mun siskoon? Teté kysyi epäluuloisesti.
-No onhan se kaunis ja sillä on hyvä runko, mutta se on aika paljon mua vanhempi.. Humberto selosti, mutta Teté keskeytti hänet taas.
-Niin, pari vuotta! Mä olen sua pari vuotta nuorempi mutta eipä näytä haittaavan! Ei Evaakaan varmaan haittaa vaikka se on sua kaksi vuotta vanhempi! Mene yrittämään! Teté huusi ja kyyneleet valtasivat hänen silmänsä. Tyttö katsoi Humbertoon ja löi tätä vasemmalle poskelle lujaa. Humberto piteli poskeaan ja hänen naamansa oli punainen kivusta.
-Älä enää ikinä puhu mulle! Teté huusi ja lähti juoksemaan pois Humberton luota, puistosta. Humberto jäi hölmistyneenä puistoon ja katsoi Tetén perään pidellen poskeaan, melkein kyyneleet silmissään.
Teté juoksi kauniin Madrid-joen rannalle, jossa hän ja Humberto olivat suudelleet ensi kertaa. Teté istui rantakiville ja heitteli pikkukiviä veteen nyyhkyttäen.
-----------------------------------------------
Samaan aikaan Serranoilla Diego käveli kantapäät kolisten rappusiin kohti Guillen huonetta.
-Guille, mikä ihme sinulla oikein on? Diego huusi ja vetäisi peiton pois Guillen päältä.
-Nouse nyt hyvä ihminen ylös. Alat muistuttaa Marcosia, Diego sanoi ja heilutteli käsiään kuin raivotautinen.
-Isä, älä jaksa huutaa - mä en nyt just jaksa kuunnella! Guille huusi Diegon pulutuksen sekaan.
-Ehkä sinun olisi parasta lähteä kävelylle. Haukkaa raitista ilmaa ja rentoudu oikein kunnolla. Mene vaikka istumaan Madrid-joen rantakiville, siellä on todella kaunista! Diego suositteli.
Diego vetäisi Guillen kädestä ylös ja nosti tämän kengät lattialta. Kengät jalkaan ja tepsuttelemaan, Diego sanoi ja taputti käsiään.
Guille pyöräytti silmiään ja laittoi kengät jalkaansa. Diego meni Guillen edellä portaat alakertaan.
-Nyt, ovesta ulos ja sitten onkin vapaa maa edessäsi. Mutta kotiintuloaika on kello 19, silloin on iltaruoka, Diego muistutti ja käveli keittiöön. Guille poistui talosta ja veti oven kiinni perässään.
------------------------------------------
Guille saapui Madrid-joelle ja käveli rantaa kohti. Poika huomasi Tetén istumassa rantakiville hiukset liehuen tuulenvireessä.
Joki kiilsi illan laskevassa auringossa ja hiekka kuumotti jalkoja.
Teté oli painanut pään käsiinsä ja hän itki. Guille huomasi tämän ja käveli tytön luo.
-Mari Tere? Guille kysyi ja käveli rantakivien päälle. Teté nosti päänsä ja nyyhki pienesti. Hän pyyhki nopeasti kyyneleet.
-Hei Guille, Teté sanoi ja katsoi aurinkoon. Tytön vaaleansininen tyllihame liehui auringossa. Guille naurahti.
-Varo, ettei hame nouse korviin! Guille viisasteli. Teté hymähti ja huokasi hermostuneesti.
-------------------------------------------------
Guille istui Tetén viereen rantakiville. Molemmat katsoivat joelle.
-Mikset oo elokuvissa snobin kanssa? Guille kysyi Tetéltä ja katsoi tätä silmiin siristellen silmiään auringonpaisteessa.
-Me tavallaan erottiin, Teté sanoi huokaisten syvään.
Guille nyökkäsi pienesti, vaikka hän olisi oikeasti voinut ruveta tanssimaan ilosta.
-No, otan osaa vaikken pitänytkään Humbertosta, Guille äyskähti ja Teté nyökkäsi.
-Kiitos. Guille, kuule. Tiesitkö, että sä olet maailman paras ja suloisin veli? Teté sanoi hymyillen.
-En tiennyt, itseasiassa. Oon aina luullut että kaikki meidän perheestä vihaa mua, Guille nauroi. Teté repesi nauruun.
-No, mä en ainakaan vihaa sua. Sä oot mun paras ystävä! Teté hymyili ja kietoi kätensä Guillen ympärille. Guille katsoi Tetén kättä ympärillään ja hymyili. Guille katsoi Tetéä kohti ja pussasi tätä poskelle. Teté naurahti ja koski kädellään pusukohtaa hymyillen.
Guille nyökkäsi Tetélle ja katsoi tätä silmiin. Teté katsoi Guillea silmiin ja vetäisi kätensä irti Guillen ympäriltä.
"Mä arvasin. Ei se tahdo mitään mun kanssa." Guille ajatteli itsekseen, ja siirsi katseensa joelle.
Teté nousi seisomaan.
-Lähdetäänkö pelihalliin? Teté kysyi nauraen. Guille siirsi katseensa Tetéen ja nousi pikkuhiljaa.
-Tietysti. Pelihalliin mä lähden vaikka kuolemansairaana, Guille hihitti velmerimäisesti. Teté hymähti ja käveli Guillen edellä paljainjaloin hietikossa. Hänen kasvonsa punottivat, hän ei meinannut pysyä pystyssä ja auringon polttama hiekka kuumotti jalanpohjia. Teté käännähti Guillen edellä poikaa kohti.
Guille pysähtyi kuin seinään.
-Mitä nyt? Guille säikähti, ja katsoi ympärilleen. Teté katsoi Guillea silmiin ja lähestyi tätä hiljalleen sulkien silmänsä.
"Onko tää tottakaan enää..?" Guille kysyi itseltään mielessään ja painoi huulensa Tetén huulille.
Teté ja Guille suutelivat. Guille kietoi kätensä Tetén lantiolle ja Teté kiersi kätensä Guillen niskan takaa ympäri.
Tuuli pujersi hieman lujempaa ja laskeva aurinko punersi taivaalla. Koko taivas oli punainen. Juuri sopivan värinen rakastuneelle tunnelmalle. "
---------------------------------------------------
Menevätkö Guille ja Teté yhteen, vai oliko suudelma vain molempien tyhmyyttä? Kertooko kaksikko tapahtuneesta kellekään? Lue osa 6.
Omasta mielestäni tästä osasta tuli ehdottomasti töksähtelevin tähän asti. Kommentteja, kiitos?
One Direction ♥