Kirjoittaja NataliaSanchez-fan » Su Huhti 05, 2009 12:44
PART 12
Turha luulo, että se inspiraatio löytyy.. :/
"Teté heräsi seuraavaan aamuun kyyneleet kuivaneina poskilleen ja tyyny märkänä katkerista kyynelistä. Hän oli potkinut peittonsa lattialle ja lakana oli rytyssä. Hänen hiuksensa olivat aivan sekaisin ja takussa.
Teté nosti päänsä tyynystä ja näki kaiken harmaana. Missään ei ollut enää värejä, ympärillä oli vain harmaa maailma.
Eva tuli suihkusta vihellellen pyyhe ympärillään ja kuivaten hiuksiaan keltaiseen pyyhkeeseen.
"Hyvää huomenta, siskoseni" Eva sanoi hyväntuulisena ja katsoi peiliin.
"Joo, tosi hyvää" Teté sanoi masentuneesti ja painoi päänsä takaisin tyynyyn.
"Mulla on tänään vähän huono olo, en varmaan tuu kouluun." Teté sanoi ja heitti peiton ylleen. Eva laittoi hiuksissaan olleen pyyhkeen ovenkarmille ja istui pikkusiskonsa sängyn reunalle.
"Niin varmaan. Kyllä mä tiedän, mitä eilen tapahtui." Eva sanoi ja vetäisi peiton pois Tetén pään päältä.
"Eva, älä viitsi. Mä en halua tulla kouluun. Sano äitille, että mä olen kipeä!" Teté marisi ja yritti vetää peittoa ylleen Evan käsistä.
Pian, siinä-paha-missä-mainitaan, Lucía, tuli paikalle ja istui Tetén viereen silittäen tämän päätä.
"Teté-raukka. Guille järjesti aikamoisen hysteerisen kohtauksen eilen koululla." Lucía sanoi ja muiskautti lohduttavan suukon tyttärensä poskelle. Lucía katsoi Evaan ja nosti sormensa osoittaen sillä ovea ja hymyili. Eva nyökkäsi ja nappasi kouluvaatteet vaatekaapistaan ja poistui huoneesta vetäen oven hitaasti perässään kiinni.
Teté nousi pystyyn, ja nojasi äitinsä käteen.
"Äiti, mä en halua tulla kouluun. Onko ihan pakko? Siellä on Yolí, Valdano, Guille ja DVD." Teté sanoi painottaen viimeistä nimeä.
Lucía naurahti pienesti, mutta sitten silitti Tetén hiuksia.
"Sinun on pakko tulla tänään kokeeseen. Tänään teillä on uskonnon esseekoe." Lucía myhäili ja nousi seisomaan lähteäkseen.
"Äiti, voidaanko puhua yhdestä jutusta?"Teté kysyi nopeasti ennenkuin Lucía ehti lähteä.
Lucía katsoi Tetéen helpottunut katse silmissään.
"Tietysti. Nyt olen paljon helpottuneempi kun tiedän, että haluat puhua asioista minun kanssani," Lucía sanoi ja veti Tetén sängyn vierelle koulupöydän tuolin ja istui siihen.
"Kerro, tyttöseni." Lucía jatkoi.
"No kun mä ajattelin, että onko sulla ja Diegolla, tai sulla ja isällä ollut koskaan sellaista riitaa, että sä haluaisit erota lopullisesti?" Teté kysyi tavalla, millä hän ei tarkoittanut kysyä.
Lucía meinasi vastata Tetén kysymykseen, mutta pian tarttui tyttärensä käsiin.
"Teté, haluatko sinä erota Guillestä?" Lucía kysyi huolestuneena.
"En mä tiedä," Teté sanoi ja kaivoi pienestä lipastonlaatikosta korun, jonka oli saanut Guilleltä ja jatkoi:
"Mä sain tämän Guilleltä ja ajattelin, että ehkä antaisin sille vastalahjan. Pyysin Davidia auttamaan ministereoiden hankinnassa, kun se kerran on elektroniikkanero ja ostin sitten Guillelle sen haluamansa ministereot. Mä paketoin lahjaa Guillelle poikien vessassa ja DVD estää sinne pääsyn. Guille luulee, että mä petän sitä poikien vessassa Garcilason koulussa. Onko idiootimpaa tyyppiä? Mä tiedän, että tällaisia väärinkäsityksiä on varmasti lisää tulossa. Miksi jatkaa?"
Lucía otti Tetéltä korun ja hypisteli sitä.
"Teté, en voi päättää puolestasi että kannattaako teidän erota. Jos sinusta tuntuu siltä, tee niinkuin teet. Älä välitä siitä, mitä muut ajattelee. Jos sä et jaksa, niin et jaksa." Lucía sanoi lohduttavasti ja pian alakerrasta kuului huuto:
"Lucía, sua pyydetään puhelimeen!"
Lucía muiskautti suukon Tetén poskelle.
"Currito, sano että olen tulossa!" Lucía huusi.
Lucía nousi tuolilta ja katsoi Tetéen.
"Nyt laittaudut oikein nätiksi, niin lähdetään kouluun." Lucía hymyili ja poistui huoneesta alakertaan.
Teté huokaisi syvään tyhjässä huoneessa.
--------------------------------------------------
Guille istui ruokapöydässä ja naputti sormiaan pöytään.
Eva ja Marcos kävelivät käsi kädessä keittiöön ja istuivat vierekkäin ruokapöytään.
Curro istui Guillen vieressä ruokapöydässä, ja vetäisi churrostaan palan pois ja heitti sillä Guillea otsaan.
"Typerys!" Guille marmatti ja löi Curroa korvatillikalla.
"Guille, älä nimittele pikkuveljeäsi noin." Diego komensi ja Guille murahti.
"Onko Teté yläkerrassa?" Guille kysyi Evalta katuvan oloisesti.
"Kyllä on. Mutta enpä tiedä päästääkö se sua sisään," Eva vihjaisi ja joi lasin mehua. Guille irvisti Evalle ja lähti yläkertaan.
---------------------
Teté oli juuri käynyt suihkussa ja hän oli kuivaamassa pitkiä hiuksiaan föönillä kylpyhuoneessa. Kylpyhuoneen ovi oli auki ja sieltä tuli lämpimiä tuulahduksia hiustenkuivaimen
takia. Guille oli portaiden yläpäässä ja hän vilkaisi kylpyhuoneeseen.
"Miten kaunis." Guille ajatteli ja jäi nojaamaan kylpyhuoneen oveen. Teté heilautti hiuksiaan kuivattuaan ne ja huomasi Guillen ovenpielessä.
"Lähde." Teté sanoi tympeästi ja yritti laittaa ovea kiinni, mutta Guille työnsi jalkansa oven väliin.
"Teté, anna mun selittää!" Guille huudahti mutta Teté yritti laittaa ovea kiinni. Guillen jalkaa särki.
"Mä en halua puhua sun kanssas enää ikinä!" Teté huudahti ja yritti tönäistä Guillen jalkaa pois ovelta. Guille avasi oven voimillaan ja katsoi Tetéä kyynelsilmin.
Teté katsoi Guillea vihaisena otsa kurtussa, mutta hänen olisi tehnyt mieli halata Guillea. Tyttö päätti pysyä kovana.
"Puhu." Teté sanoi ja istui lavuaarinreunalle.
"Mä luulin, että sä petät mua DVD:n kanssa!" Guille huudahti ja Teté nosti toista kulmakarvaansa.
"Luulitko, etten mä tiennyt tuota?" Teté kysyi ja sipaisi etuhiuksiaan. Guille nyökkäsi pienesti mutta pian jatkoi:
"Mä en ole mitään ilman sua." Guillen ilme näytti katuvalta.
Teté avasi suunsa, mutta Guille tuli ja suuteli tyttöä. Teté hullaantui hetkeksi Guillen suudelmasta mutta pian tönäisi tämän kauemmas.
"Ota rauhallisesti, idiootti. Ja pysy erossa musta!" Teté huusi ja Guille näytti hämmentyneeltä.
"Mun mielestä meidän ei kannattaisi enää olla yhdessä." Teté sanoi kylmästi ja katsoi Guillea silmiin.
Guillellä nousi pala kurkkuun ja hänen silmiinsä pursusivat kyyneleet.
"Mitä? Jätätkö sä mut?" Guille kysyi häkeltyneenä ja Teté nyökkäsi.
"Kyllä. Mä en jaksa enää. Mä tiedän, että jos mä teen jotain salaperäistä, niin sun mielikuvitus rupee taas laukkaamaan. Ja toi eilinen meni vähän yli. Mä olen niin väsynyt tähän. Anteeksi, Guille." Teté sanoi ja katsoi Guillea silmiin. Teté käveli kylpyhuoneen ovelle ja Guille väisti häntä mitään sanomatta.
Tyttö käveli huoneeseensa ja laittoi oven lukkoon. Hän nojasi oveen ja valui sitä pitkin maahan istumaan. Tetén silmistä valuivat kyyneleet ja hän itki lattialla. Kaikki oli nyt ohi.
Guille istui kylpyhuoneessa, kylpyammeen reunalla suu väpättäen ja silmät kyyneleistä lasittuneina. Hän huokaisi syvään ja katsoi tyttöjen huoneen ovea haikeasti.
Poika oli aina takonut päähänsä, että kaikki hyvä loppuu aikanaan, mutta hän ajatteli että Teté olisi hänelle Se Oikea.
Guille nousi seisomaan ja lähti kävelemään huonettaan kohti katsoen maahan kokoajan.
Pian Diego nousi portaita ylös ja Guille laski päänsä vielä alemmas, ettei Diego näkisi pojan kyyneleisiä silmiä.
"Poika, pian pitäisi lähteä jo kouluun. Oletko sanonut Tetélle?" Diego kysyi ja sitoi kaulaansa kravattia. Guille nyökkäsi pienesti ja meni huoneeseensa jättäen oven auki.
Diego häkeltyi ja käveli poikansa perässä huoneeseen.
"Onko joku hätänä?" Diego kysyi Guillelta ja sulki huoneen oven perässään. Guille käännähti isäänsä kohti ja nosti päänsä.
Diego katsoi Guillea silmiin ja huomasi kyyneleet poikansa silmissä. Guille antoi kyyneleiden valua silmistään ja pian hän purskahti itkuun. Poika istui Marcosin sängyn laidalle ja painoi pään käsiinsä hytisten itkusta.
"Guille, mitä on tapahtunut?" Diego kysyi hämmentyneenä. Hän ei olisi koskaan itkenyt, että "lapsenkasvoinen mafioso"-Guille itkisi isänsä nähden. Tai kenenkään!
"Teté jätti mut." Guille sanoi epäselvästi itkun lomasta ja jatkoi itkemistä.
Diego nyökkäsi pienesti ja istui poikansa vierelle Marcosin sängylle.
"Pahoitteluni," Diego sanoi ja mietti oliko valinnut oikeat sanat. Guille nyökkäsi pienesti ja pian hän nojasi isänsä olkapäähän ja itki.
Diego pörrötti poikansa hiuksia lohduttavasti ja vetäisi tämän syleilyynsä.
"Älä huoli, poika. Serranot voittavat vaikeudet aina." Diego sanoi ja tunsi, kuinka hänenkin silmiinsä nousisi myötätunnon kyyneleet. "
------------------------------------
Pääseekö Guille yli Tetéstä? Entä Teté Guillestä? Pystyvätkö Guille ja DVD olemaan vielä ystäviä kaiken jälkeen?
Lue osa 13!
One Direction ♥