Kirjoittaja NataliaSanchez-fan » Su Elo 16, 2009 3:16
PART 15, 1/3
Kolmeosainen part 15 !!
"Sade ei ottanut loppuakseen. Koulupäivän toinen tunti oli juuri alkanut ja käytävillä oli hiljaista, paitsi että sade rapisi ikkunoihin.
Guille istui luokan perällä DVD:n vierellä ja katsoi etupenkissä istuvaa Tetéä.
Pian koulupsykologi Fernando, rehtori Candela ja uskonnonopettaja Lourditas tulivat luokkaan ja pysähtyivät Lucían viereen.
"Ilmoitusasiaa!" Candela huudahti ja nosti kätensä pyytäen hiljaisuutta luokkaan.
"Kouluun on tulossa näin tulevan kesäloman kunniaksi paljon kisoja. On tanssikisaa, Miss ja Mister Garcilaso -kisa ja muita. Mutta sen lisään, että kisoja on paljon ja ilmoittautumiset ovat parasta aikaa käynnissä." Candela selosti ja useimmat luokassa hymyilivät innostuneesti. Guille murahti.
"Hemmetti. Mua ei vois pahempaa kiinnostaa Miss ja Mister Garcilaso -kisat. Joudun kumminkin jonkun Marinetan kanssa edustamaan meidän koulua!" Guille kuiskasi DVD:lle ja katsoi tyttöön, joka istui eturivissä ja hänellä oli punaiset, rasvaiset ja takkuiset hiukset, hammasraudat ja pullonpohjamaiset silmälasit. DVD hekotti.
"Näin juuri. Mut se olis ihan jees, jos sais Miss Garcilasoksi jonkun hyvännäköisen!" DVD sanoi ja Guille hymyili maireasti.
"Ketä kiinnostaisi joku näistä kisoista?" Lucía kysyi ja katsoi Tetéen hymyillen.
"Rouva opettaja, mitkä näistä kisoista koskee meitä?" Valdano kysyi uteliaana.
"Teidän luokastanne tulevat Miss ja Mister Garcilaso, jotkut teistä voivat osallistua myös tanssikisoihin, paritanssikisat ja laulukisoihin voitte osallistua." Fernando kertoi ja oppilaat hymyilivät ja kuiskuttelivat vierustovereilleen.
"Mä haluaisin osallistua siihen Miss Garcilaso -osuuteen.." Teté kuiskasi Yolille hymyillen.
"Entä ne tanssikisat?" Yolí kysyi tylsistyneenä.
"En mä niihin tahdo. Mä haluan mieluummin olla Miss Garcilaso." Teté hymyili ja katsoi takapenkissä istuvaa Guilleä kohti.
"No, tiedä se että mäkin aion osallistua Miss ja Mister Garcilaso -kisaan." Yolí sanoi itsevarmasti ja kääntyi poispäin Tetéstä.
Teté loksautti suunsa auki loukkaantuneen näköisenä ja katsoi Lucíaan.
"Missä voi osallistua?" Teté kysyi nenäkkäänä.
"Tässä näin." Fernando sanoi ja istui opettajanpöydän taa ottaen kynän käteensä.
Teté hymyili ja nousi seisomaan. Yolí nousi myös ja meni Fernandon luokse juuri Tetén nenän edestä.
"Yolanda Bellido, 3B." Yolí sanoi ja Fernando kirjoitti keltaiselle paperille.
"Kiitos osallistumisesta, Yolanda. Tässä on näitä karsintapapereita." Fernando sanoi ja ojensi Yolílle paksun nivaskan papereita.
"Kiitos." Yolí sanoi pirteästi psykologille ja meni takaisin paikalleen selaillen papereita.
"María Terésa Capdevíla Gómez, 3B." Teté sanoi kateellinen katse naamallaan nähdessään hänen yläpuolellaan koreilevan nimen, Yolanda Bellido.
"Kiitos osallistumisesta. Tässä nämä paperit." Fernando sanoi ja antoi Tetéllekin papereita.
"Teté, onko kaikki hyvin?" Lucía kysyi Tetéltä tämän kääntyessä istumapaikkaansa kohti.
"Paremmin kuin koskaan." Teté sanoi hiljaa katsoen Yolíin maireasti hymyillen.
--------------------------------
"Eikö muut tytöistä osallistu Miss Garcilaso -osuuteen?" Candela kysyi ja katsoi jokaista luokan tyttöä vuorollaan.
Kaikki tytöistä katsovat alaspäin ja näpräsivät hiuksiaan tai kynsiään.
"Tytöt! Tämä on ainutlaatuinen tilaisuus! Te olette juuri nyt sillä luokalla, että joku teidän luokalta on Miss Garcilaso! Viime vuonna se oli Eva, kuka se on nyt? Olkaa nyt vähän aktiivisempia. Osallistuminen kannattaa." Candela sanoi yrittäen houkutella tyttöjä osallistumaan.
"Hyvä on. Ei sitten. Seuraava Miss Garcilaso on joko Teté tai Yolí." Candela sanoi ärtyneenä ja katsoi Fernandoon.
"Sitten Mister Garcilaso -ehdokkaat! Tulkaa ilmoittautumaan!"Fernando sanoi ja napsutti kynäänsä pöytään. Suurin osa luokan pojista nousivat ja kävelivät Fernandon luo osallistumaan. Myös Díez.
"Ei hitto. Guille, meidän on pakko osallistua. Ajattele, jos Mister Garcilaso on Díez." DVD kuiskasi Guillelle ja nousi seisomaan.
"Onko pakko?!" Guille kysyi vaivihkaa ja pian Valdanokin nousi seisomaan osallistuakseen.
"On. Kuka tietää, jos Miss ja Mister Garcilaso olisitte sinä ja Teté." DVD sanoi hiljaa ja heilautti kättään.
"Okei sitten." Guille sanoi ja nousi seisomaan. Boltsi istui pulpettinsa ääressä kuin tatti kädet puuskassa.
"Etkö sä osallistu, Boltsi?" Valdano kysyi Boltsilta ja katsoi Guilleen.
"En. En mä voittaisi kuitenkaan." Boltsi sanoi ja katsoi kavereihinsa, jotka olivat jo menneet ilman häntä osallistumaan.
Guille oli viimeinen osallistuja.
"Guillermo Serrano, 3B." Guille sanoi syvän hiljaisuuden vallitessa luokassa ja Fernando kirjoitti. Candela ojensi Guillelle läjän papereita ja Guille käveli takaisin takariville kavereidensa perässä.
"Noniin. Joku meistä kolmesta on nyt Mister Garcilaso." DVD sanoi itsevarmana ja sai Valdanon ja Guillen nauramaan.
"Totta. Ei hitossa se voi olla joku Díez." Guille hekotti.
"Kiitos osallistumisesta. Tanssikisaan, laulukisaan ja paritanssikisaan osallistumiset otetaan opettajanhuoneeseen." Lourditas sanoi ja Candela jatkoi:
"Tytöt ja pojat, ottakaa huomioon että ensimmäinen karsinta on tänään jo iltapäivän tunneilla."
Oppilaat hymyilivät ja nyökkäilivät.
"Menkää välitunnille. Ei läksyä!" Lucía huudahti hymyillen ja oppilaat huusivat innostuneena ja katosivat luokasta kukin omille teilleen.
---------------------------------
Yolí käveli tyttöjen vessaa kohti ja Teté meni tämän perään ja tarttui tätä olkapäästä hymyillen.
"Luit mun ajatukset taas. Mäkin olin menossa peilailemaan." Teté nauroi. Yolí tarttui Tetén käteen ja vetäisi sen pois olkapäältään.
"Mä menisin mieluummin yksin." Yolí sanoi katsoen DVD:hen, Guilleen, Valdanoon ja Boltsiin jotka istuivat muutaman metrin päässä vihreällä penkillä.
Eva ja Áfríca seisoivat yläkertaan vievien portaiden alapäässä nauraen ja kuiskutellen.
"Miksi?" Teté kysyi hämmentyneenä.
"Teté, sun pitää ymmärtää, että mullakin on oikeus osallistua Miss Garcilaso -karsintoihin. Vaikka sä voittaisit, mä haluan edes yrittää." Yolí sanoi korottaen ääntään uhkaavasti.
"Tietysti sulla on oikeus osallistua." Teté sanoi hymyillen.
"Niin varmaan. Mä tiedän, mitä sä ajattelet. Että mä en ikimaailmassa voittaisi. Sähän voittaisit mennen tullen, niinkö?" Yolí kysyi turhautuneena.
"Ei tietenkään. Mä olisin tosi iloinen sun puolestas, jos sä voittaisit!" Teté sanoi ja näki Yolín loukkaantuvan entisestään.
"Noniin, siinä se nähtiin. JOS sä voittaisit. Teté, mä olen kyllästynyt olemaan ikuinen kakkonen !! Hädin tuskin kukaan enää puhuu mulle pian, vaan ne välittää asiat mulle sun kauttas ku sä oot se upeampi ja ystävällisempi osapuoli!! Nyt tarkemmin ajatellen, vaikka mulla ei ollut yhtäkään kaveria täällä silloin kun sä et asunut täällä vielä - mun asiat oli silloin silti paljon paremmin!" Yolí huusi ja ohikulkijat, Eva ja Áfríca, Guille ja kumppanit katsoivat heihin.
"Yolí, mitä sä oikein ..?" Teté kysyi kyyneleet silmissä kiillellen ja Yolí käveli vessaan.
"Mä sanon Lucíalle etten halua istua sun vieressäs enää. Voin sanoa jopa, että sulle pitäis antaa valtaistuin pulpetin sijasta! Puolueellinen Lucía varmaan suostuis!"
Yolí karjui ja paiskasi vessan oven kiinni. Teté purskahti itkuun ja lähti marssimaan pois.
Eva katsoi Áfricaan ja meinasi lähteä itkevän siskonsa perään, mutta Guille tuli tämän eteen.
"Mä hoidan tän." Guille sanoi ja juoksi Tetén perään.
Eva nyökkäsi ja palasi huolestuneen näköisenä takaisin Áfrin luo.
Guille otti Tetén kiinni käytävän päässä ja tarttui tätä olkapäästä nostaen tämän kasvot leuasta kohottaen ylös.
"Mikä hätänä?" Guille kysyi ja tarttui Tetéä kädestä.
"Yolí ei halua olla mun ystävä enää." Teté nyyhkytti ja halasi Guilleä ripsivärit valuen poskille.
Guillen kaverit nostivat peukkunsa ja nauroivat taustalla ja Guille halasi Tetéä kietoen kätensä tiukasti tämän ympärille.
"Älä välitä. Kyllä Yolí leppyy." Guille sanoi ja Teté jatkoi itkemistä muiskauttaen suukon Guillen niskaan. "
-----------------------------
Miten sujuu Miss & Mister Garcilaso -kisan karsinnat? Ostaako Lucía Diegolle katkarapuja illalliselle? Kenestä tulee Mister Garcilaso? Entä kummasta Miss Garcilaso?
Siinä oli part 15, 1/3 !! 15. osa tulee siis kolmessa osiossa! (:
One Direction ♥