Serranon perheen päätösjakso olikin timanttinen ja nerokas!

Keskustele sarjan jaksoista ja tuotannosta

ViestiKirjoittaja francishege » Ti Elo 25, 2009 3:54

[quote="S-T"][quote="francishege"]Pina ja Ecija ei muuten tainnu olla ainakaan imdb:n mukaan käsikirjoittajina viimeisessä jaksossa, ja oliko muutenkaan näissä viimeisissä?[/quote]

Jos olen oikein käsittänyt, niin ainakin Écija olisi halunnut lopettaa Serranon perheen jo seitsemänteen (7.) tuotantokauteen, mutta Telecinco halusi rahastaa lisää ja Globomedia suostui.

Kuvittelisin kuitenkin, että lopetus on Écijan ja Pinan päättämä, koska ovat sarjan luojat, vaikkeivat olleetkaan käsikirjoittajina, eiväthän he usein muulloinkaan olleet ainakaan pääkäsikirjoittajina.[/quote]

Näinhän se varmaan oli. Kahden viimeisen tuotantokauden tasonlasku nyt oli muutenkin edessä, mutta näiden sarjan luojien innostumattomuus vei sarjaa vielä enemmän alaspäin.. Loppu toki oli omasta mielestäni hyvä, joka pelasti näitä viimeisiä jaksoja aika paljon.
francishege
Chuky Salas

ViestiKirjoittaja it's me » La Elo 29, 2009 5:11

francishege kirjoitti:
S-T kirjoitti:
francishege kirjoitti:Pina ja Ecija ei muuten tainnu olla ainakaan imdb:n mukaan käsikirjoittajina viimeisessä jaksossa, ja oliko muutenkaan näissä viimeisissä?

Jos olen oikein käsittänyt, niin ainakin Écija olisi halunnut lopettaa Serranon perheen jo seitsemänteen (7.) tuotantokauteen, mutta Telecinco halusi rahastaa lisää ja Globomedia suostui.

Kuvittelisin kuitenkin, että lopetus on Écijan ja Pinan päättämä, koska ovat sarjan luojat, vaikkeivat olleetkaan käsikirjoittajina, eiväthän he usein muulloinkaan olleet ainakaan pääkäsikirjoittajina.

Näinhän se varmaan oli. Kahden viimeisen tuotantokauden tasonlasku nyt oli muutenkin edessä, mutta näiden sarjan luojien innostumattomuus vei sarjaa vielä enemmän alaspäin.. Loppu toki oli omasta mielestäni hyvä, joka pelasti näitä viimeisiä jaksoja aika paljon.

joo, sillä jossain haastattelussa kerrottiin, että unilopetus päätettiin 5 tai 6 kaudella (en ite muista kumpi se oli)
it's me
KvarttiDiego

ViestiKirjoittaja it's me » Pe Syys 04, 2009 10:33

itseasiassa Éjica ja Pina just oli viimeses jaksos käsikirjottajana imdb n mukaan :wink:

Jakson näyttelijät (lopputekstien järjestyksessä)
Antonio Resines ... Diego Serrano
Jesús Bonilla ... Santiago 'Santi' Serrano
Antonio Molero ... Fructuoso Guillermo 'Fiti' Martínez Carrasco-Lavín
Natalia Sánchez ... María Teresa 'Teté' Capdevila Gómez
Víctor Elías ... Guillermo 'Guille' Serrano Moreno
Jorge Jurado ... Curro Serrano
Alejo Sauras ... Raúl Martínez
Goizalde Núñez ... María Lourdes 'Lourditas' Salgado Fernández
Alexandra Jiménez ... África Sanz
Pepa Aniorte ... María Asunción 'Choni' Martínez Carrasco
Jaydy Michel ... Celia
Dafne Fernández ... Luna
Michel Gurfi ... Gael
Lydia Bosch ... Elena
Julia Gutiérrez Caba ... Carmen Casado
Belén Rueda ... Lucía Gómez Casado

Fran Perea ... Marcos Serrano Moreno
Javier Gutiérrez ... José Luis
Pablo Puyol ... Nacho
Natalia Verbeke ... Ana Blanco
Fernando Valverde ... Comisario Gerardo Castilla (Tito Valverdena)
loput aakkosjärjestyksessä:
Eugenio Barona ... Poliisi sairaalassa
Andrés de la Cruz ... José María Bellido 'Boliche'
Ales Furundarena ... Fernando
Sara López ... Yolanda 'Yoli' Bellido
Juan Luppi ... Matías Hercovich 'Valdano'
Nacho Montes ... Juan
Adrián Rodríguez ... DVD
Nuria González ... Candela Blanco Fernández (muistelmakohtauksissa)
Alfredo Landa ... Francisco Serrano (muistelmakohtauksissa)
Elsa Pataky ... Raquel (muistelmakohtauksissa)
Verónica Sánchez ... Eva Capdevila Gómez (muistelmakohtauksissa)

Jakson tuotantotiimi
Arantxa Écija .... avustava päätuottaja
Daniel Écija .... päätuottaja
Rocío López .... tuottaja
Pilar Nadal .... avustava päätuottaja
Álex Pina .... päätuottaja
Carmelo Puertas .... tuottaja
it's me
KvarttiDiego

ViestiKirjoittaja Shelle » La Syys 26, 2009 9:25

Minun mielestäni Serranon perheen olisi voinut lopettaa paremminkin. Todella tyhmä lopetus oli, tai siis päätösjakso oli kokonaisuudessaan ihan hyvä mutta se loppu se oli tyhmä.
♥ Let your colors burst
you're a firework
Shelle
KESÄN KEISARINNA 2022 & JOULUN KEISARINNA 2022 & VVK I 2022 & VVK II 2022 & SST I 2022 & VAK I 2022 & VF I 2022 & VF II 2022 & Käyttäjäryhmien kuningas 2022
KESÄN KEISARINNA 2022 & JOULUN KEISARINNA 2022 & VVK I 2022 & VVK II 2022 & SST I 2022 & VAK I 2022 & VF I 2022 & VF II 2022 & Käyttäjäryhmien kuningas 2022

ViestiKirjoittaja S-T » To Huhti 15, 2010 12:55

Shelle kirjoitti:Minun mielestäni Serranon perheen olisi voinut lopettaa paremminkin. Todella tyhmä lopetus oli, tai siis päätösjakso oli kokonaisuudessaan ihan hyvä mutta se loppu se oli tyhmä.

Mutta Shelle eikö ollut parempi, että Lucía oli elossa ja kaikki Diegon suhteet muun muassa lapsiin oli kunnossa silläkin kustannuksella, että kaikki muu oli unta?

Nythän tuo loppu oli niin nerokas, että sitä voi pitää esimerkiksi enneunena. Eli Diego pystyy pelastamaan Lucían auton alta, mutta kaikki muu menee samalla laillla, kunhan Diego vain haluaa.
JUMALA ARMAHTAA, PALSTAMESTARI EI!!!
Kuva
Kuva
S-T
Emeritus Pääylläpitäjä SPK & VK I 2024, SST II 2024 & SPKFAK I 2024 & VT 2024 & KäKu 2024 & SP -tohtori 2024 & SPK 100 - 2024 & KO 2024 & VTJ 2024 & JJ 2024 & PAK 2024 -pääsarja & MF 2024 -omistaja
Emeritus Pääylläpitäjä SPK & VK I 2024, SST II 2024 & SPKFAK I 2024 & VT 2024 & KäKu 2024 & SP -tohtori 2024 & SPK 100 - 2024 & KO 2024 & VTJ 2024 & JJ 2024 & PAK 2024 -pääsarja & MF 2024 -omistaja

ViestiKirjoittaja Tselios » Ma Loka 25, 2010 12:14

Katsoin eilen pitkästä aikaa lopetusjakson ja se herättää tunteita ;) Mielestäni siihen olisi voinnut keksiä toisenlaisen lopun, kun Se Diegon itsemurha oli aika surullinen ja ei sitä siinä tilanteessa ajattele, että se oli enneuni, mutta tapahtui kuitenkin.. Tälläiselle sarjalle on vaikea keksiä "kultaista keskitie" lopetusta, mutta olihan tämä ihan ok lopetus, kun mietti myöhemmin tarkemmin.. viel sen verran sanon, että jos Serranot jatkuisivat tästä niin siitähän saisi hienoja soppia aikaan, kun Diego yrittää estää kaikkea pahaa :D :D
Tselios
HYPERDIEGO

ViestiKirjoittaja kkiljun » Ma Loka 25, 2010 1:42

Olen varmasti moneen kertaan todennut, mutta mielestäni lopetus ei ollut hyvä, koska se ei ole uskottava. Diego ei minun mielestäni ole voinut nähdä unta kaikesta mitä on tapahtunut, ensinnäkin koska en ole koskaan kuullut ihmisestä joka onnistuisi uneksimaan 4 vuoden tapahtumat yhdessä yössä. Toiseksi, jos Diego olisi nähnyt kaikesta unta, niin hän olisi viimesitään Lucian kuollessa herännyt. Jopa aikaisemmin, parin erotessa neljänne kauden lopussa. Jos minä uneksisin, että eroan vastavihityn vaimon kanssa tai tämä kuolisi, niin heräisin itse heti, koska se olisi jo painajainen. Kolmanneksi Diegona olisin herännyt jo Marcoksen ja Evan paljastaessa suhteensa, tai jo heidän ilmoittaessa tunteistaan. Kun tiedämme Diegon mielpiteen suhteesta, niin sekin olis minun mielestäni johtanut Diegon heräämiseen unesta, joka olisi jo siinä vaiheessa painajainen.

Viimeisen jakson n. kymmenen viimeistä minuuttia ovat minun mielestä loukkaus katsojia kohtaan. On pöyristättävää, että sarjan käsikirjoittajat ovat keksineet tämmöisen tuulesta temmatun idean, jossa ei ole mitään järjenhäivää.

Niin kuin olen jo foorumilla, todenut itse ajattelen loppua merkkinä meille katsojille, että sarjakaan ei ollut mitään todellista, pelkkä satu vaan. Lisäksi käsikirjoittajat varmasti jättivät tahalleen avoimen lopun, joka varmistaisi sen, että sarjasta puhuminen ei lopu sarjan jälkeen. Iloisella lopulla, missä kaikki olisivat onnellisesti yhdessä, ei olisi saavutettu tällaistakaan täällä foorumissa käytävää debattia.

Mikä lopetus sitten mielestäni on, jos sitä tulkitaan muuksi kuin loukkaukseksi katsojia kohtaan. Itse ajattelen enemmän, että Diego on uudestisyntynyt, hän on saanut uuden mahdollisuuden valtavien draamojen jälkeen. Ja nyt hänellä on mahdollisuus olla onnellisempi, ja tehdä asiat tosin (Lucia, E&M, G&T jne.). Tämä ratkaisu oli sillä tavoin sata kertaa realistisempi kun enneuni-teoria, koska se poistaa kaikki älyttömyydet ja epäjohdonmukaisuudet, joista olen ylhäällä puhut. Tämä ratkaisu olisi myös samalla tavoin kuin uniratkaisu taannut, että, sarjasta riittää keskustelevaa sarjan loputtuakin.

Mutta koska uni-teoria on sarjan tekijöiltäkin vahvistettu, en voi hyväksyä loppua ja se melkein tuhoaa koko oman nautinnon sarjaa kohtaan. :x :cry:
Banneri, joka rikkoi SPK -foorumin mittasääntöjä, poistettu Operatiivisen ylläpidon toimesta!
Myös toinen poistettu, merkkirajan takia.
Myös kolmas poistettu, merkkirajan takia.

LOS SERRANOS- HASTA SIEMPRE
kkiljun
Kirjastodiego

ViestiKirjoittaja Gabriellen » To Loka 28, 2010 10:25

kkiljun kirjoitti:Olen varmasti moneen kertaan todennut, mutta mielestäni lopetus ei ollut hyvä, koska se ei ole uskottava. Diego ei minun mielestäni ole voinut nähdä unta kaikesta mitä on tapahtunut, ensinnäkin koska en ole koskaan kuullut ihmisestä joka onnistuisi uneksimaan 4 vuoden tapahtumat yhdessä yössä. Toiseksi, jos Diego olisi nähnyt kaikesta unta, niin hän olisi viimesitään Lucian kuollessa herännyt. Jopa aikaisemmin, parin erotessa neljänne kauden lopussa. Jos minä uneksisin, että eroan vastavihityn vaimon kanssa tai tämä kuolisi, niin heräisin itse heti, koska se olisi jo painajainen. Kolmanneksi Diegona olisin herännyt jo Marcoksen ja Evan paljastaessa suhteensa, tai jo heidän ilmoittaessa tunteistaan. Kun tiedämme Diegon mielpiteen suhteesta, niin sekin olis minun mielestäni johtanut Diegon heräämiseen unesta, joka olisi jo siinä vaiheessa painajainen.

Viimeisen jakson n. kymmenen viimeistä minuuttia ovat minun mielestä loukkaus katsojia kohtaan. On pöyristättävää, että sarjan käsikirjoittajat ovat keksineet tämmöisen tuulesta temmatun idean, jossa ei ole mitään järjenhäivää.

Niin kuin olen jo foorumilla, todenut itse ajattelen loppua merkkinä meille katsojille, että sarjakaan ei ollut mitään todellista, pelkkä satu vaan. Lisäksi käsikirjoittajat varmasti jättivät tahalleen avoimen lopun, joka varmistaisi sen, että sarjasta puhuminen ei lopu sarjan jälkeen. Iloisella lopulla, missä kaikki olisivat onnellisesti yhdessä, ei olisi saavutettu tällaistakaan täällä foorumissa käytävää debattia.

Mikä lopetus sitten mielestäni on, jos sitä tulkitaan muuksi kuin loukkaukseksi katsojia kohtaan. Itse ajattelen enemmän, että Diego on uudestisyntynyt, hän on saanut uuden mahdollisuuden valtavien draamojen jälkeen. Ja nyt hänellä on mahdollisuus olla onnellisempi, ja tehdä asiat tosin (Lucia, E&M, G&T jne.). Tämä ratkaisu oli sillä tavoin sata kertaa realistisempi kun enneuni-teoria, koska se poistaa kaikki älyttömyydet ja epäjohdonmukaisuudet, joista olen ylhäällä puhut. Tämä ratkaisu olisi myös samalla tavoin kuin uniratkaisu taannut, että, sarjasta riittää keskustelevaa sarjan loputtuakin.

Mutta koska uni-teoria on sarjan tekijöiltäkin vahvistettu, en voi hyväksyä loppua ja se melkein tuhoaa koko oman nautinnon sarjaa kohtaan. :x :cry:

Olen täysin samaa mieltä kanssasi.
Minunkaan mielestä tuossa lopussa ei ollut yhtään mitään järkeä.
Kuva
Gabriellen
TriplaDiego

ViestiKirjoittaja Fermin » To Tammi 27, 2011 9:38

Gabriellen kirjoitti:
kkiljun kirjoitti:Olen varmasti moneen kertaan todennut, mutta mielestäni lopetus ei ollut hyvä, koska se ei ole uskottava. Diego ei minun mielestäni ole voinut nähdä unta kaikesta mitä on tapahtunut, ensinnäkin koska en ole koskaan kuullut ihmisestä joka onnistuisi uneksimaan 4 vuoden tapahtumat yhdessä yössä. Toiseksi, jos Diego olisi nähnyt kaikesta unta, niin hän olisi viimesitään Lucian kuollessa herännyt. Jopa aikaisemmin, parin erotessa neljänne kauden lopussa. Jos minä uneksisin, että eroan vastavihityn vaimon kanssa tai tämä kuolisi, niin heräisin itse heti, koska se olisi jo painajainen. Kolmanneksi Diegona olisin herännyt jo Marcoksen ja Evan paljastaessa suhteensa, tai jo heidän ilmoittaessa tunteistaan. Kun tiedämme Diegon mielpiteen suhteesta, niin sekin olis minun mielestäni johtanut Diegon heräämiseen unesta, joka olisi jo siinä vaiheessa painajainen.

Olen täysin samaa mieltä kanssasi.
Minunkaan mielestä tuossa lopussa ei ollut yhtään mitään järkeä.

Tyhmä lopetus ;<
I ate his liver with some fava beans and nice Chianti
Fermin
Queen Hysteria

ViestiKirjoittaja Tselios » Pe Helmi 11, 2011 5:06

Kaikista paras olisi ollut,jos olisi laitettu pillit pussiin ajoissa!
Kuva
Kuva
Tselios
HYPERDIEGO

ViestiKirjoittaja Fermin » Ti Helmi 15, 2011 6:57

Lisäisin vielä, että jaksossa oli vain yksi hyvä kohta. :lol:
Fermin
Queen Hysteria

ViestiKirjoittaja Tigre » La Helmi 26, 2011 1:04

Tykkään kummankin, siis S-T:n ja kkiljunin selitystavasta. Enneuni-juttu kuulostaa sinänsä melko mahdottomalta, sillä saa olla aikamoiset unenlahjat, että uneksii monen vuoden tapahtumista ja vieläpä miljoonasta eri näkökulmasta. Onhan se tavallaan kaunis ajatus, sillä Diego voi näin ollen pelastaa vaimonsa ja estää muitakin ikäviä asioita. Täytyy kuitenkin muistaa, että siitä huolimatta jotakin muuta pahaa voi tapahtua, sillä ainahan elämässä tulee takkiin, vaikka kuinka toivoisi muuta.

Oli selitys todentuntuinen tai ei, olen tyytyväinen, että sarjan ydinhahmot jäivät tavallaan henkiin. Katsojia ehkä joidenkin mielestä aliarviointiin, mutta mielestäni Lucían "palauttaminen" sarjaan oli todella hieno kunnianosoitus. Moni kuitenkin faneista jäi varmasti kaipaamaan häntä, kuten myös Marcoa, Evaa, Candelaa ja muita sarjasta lähteneitä.

Näin tiivistäen ei niin hienolle sarjalle kuin Serranon perhe ole hyvää tai kunnollista loppua, joka ei jättäisi jälkeensä kysymyksiä ja kärkkäitä mielipiteitä. Välillä on vaikeaa ymmärtää, että kaikki hyvä loppuu aikanaan. Ja ihan suoraan sanoen Serrano olisi pitänyt lopettaa hieman aikaisemmin kuin kahdeksanteen kauteen, vaikka se ehkä vaikealta tuntuu.
Tigre
TuplaDiego

ViestiKirjoittaja Sistar » La Kesä 18, 2011 7:35

Tigre kirjoitti:Tykkään kummankin, siis S-T:n ja kkiljunin selitystavasta. Enneuni-juttu kuulostaa sinänsä melko mahdottomalta, sillä saa olla aikamoiset unenlahjat, että uneksii monen vuoden tapahtumista ja vieläpä miljoonasta eri näkökulmasta. Onhan se tavallaan kaunis ajatus, sillä Diego voi näin ollen pelastaa vaimonsa ja estää muitakin ikäviä asioita. Täytyy kuitenkin muistaa, että siitä huolimatta jotakin muuta pahaa voi tapahtua, sillä ainahan elämässä tulee takkiin, vaikka kuinka toivoisi muuta.

Oli selitys todentuntuinen tai ei, olen tyytyväinen, että sarjan ydinhahmot jäivät tavallaan henkiin. Katsojia ehkä joidenkin mielestä aliarviointiin, mutta mielestäni Lucían "palauttaminen" sarjaan oli todella hieno kunnianosoitus. Moni kuitenkin faneista jäi varmasti kaipaamaan häntä, kuten myös Marcoa, Evaa, Candelaa ja muita sarjasta lähteneitä.

Näin tiivistäen ei niin hienolle sarjalle kuin Serranon perhe ole hyvää tai kunnollista loppua, joka ei jättäisi jälkeensä kysymyksiä ja kärkkäitä mielipiteitä. Välillä on vaikeaa ymmärtää, että kaikki hyvä loppuu aikanaan. Ja ihan suoraan sanoen Serrano olisi pitänyt lopettaa hieman aikaisemmin kuin kahdeksanteen kauteen, vaikka se ehkä vaikealta tuntuu.

Hienosti tiivistetty! Sarjalla oli todellakin monitulkintainen ja ajatuksia herättävä loppu.

Nytpähän nousi tämäkin ketju hohoo~
Sistar

ViestiKirjoittaja S-T » La Kesä 18, 2011 9:43

^Hyvä vain, kun nostelit tätä aihetta ylemmäs! Tänään se jälleen todistettiin, että totta tosiaan Serranon perheen päätösjakso on timanttisista timanttisin!

Muutama tyhmä juttu toki on, kuten Curron typerä vittuilu Diegolle, mielestäni epäuskottavaa. Myös se, että aikuiset "lapset" näyttelee jotain pikkunaskaleita lopussa on vähän huvittavaa, mutta ihan ymmärrettävää ja hyväksyttävää, kun ottaa huomioon, että tämä nerokas ja timanttinen unijuoni päätettiin vasta sarjan loppupuolella!
JUMALA ARMAHTAA, PALSTAMESTARI EI!!!
Kuva
Kuva
S-T

ViestiKirjoittaja Fermin » La Kesä 18, 2011 9:52

Fermin kirjoitti:Lisäisin vielä, että jaksossa oli vain yksi hyvä kohta. :lol:

On aika paljonkin tästä muuttunut mieli.
Kokonaisuudessaan finaalijakso oli todella hyvä. Unipäätös ehkä oli hieman hiomista vailla, ainakin se kohta kuin Marcos kolkuttelee kylppäriin päästäkseen, mutta Eva, joka siellä on kieltäytyy avaamasta on aika fail, näkee selvästi siitä jo, että Vero ei syystä tai toisesta ole mukana jaksossa.
Aika paljon oli Chonin tavanomaista pillitystä tämäkin jakso täynnä. Fitin ja Anan yhteenpaluu oli mielestäni parhaita kohtauksia, joihin myös lukeutuu African ja Raúlin loppukohtaus.
Myös se, kun Raúl teki Afrílle ruusuista sydänmen oli ihana kohta.
Aika sekava tämä jakso oli, mutta mielestäni myös parhaimpii serranojaksoihin lukeutuu.
Fermin
Queen Hysteria

EdellinenSeuraava

Paluu Jaksot ja tuotanto