Kirjoittaja MariTere » La Loka 31, 2009 3:09
Vaihtari Serranoilla. (Osa 2)
Oikeesti, miks mulle aina käy näin, miks Raul on semmone paskiainen? sanoi itkuinen tyttö samalla kun tuli Evan kanssa ovesta sisään. Heti meidät nähtyään tyttö yritti korjata meikkejään nenäliinalla.
Ai te ootteki täällä.. No tuota, täs on África. MT ja René. Eva esitteli meidät. África antoi meille poskipusut.
Sori, mun poikaystävä just petti mua kolmannen kerran! África pahoitteli itkuaan. Ihmettelin, miten joku voisi edes olla tuommoisen poikaystävän kanssa, joka pettää noin montakin kertaa.
Mut mä rakastan sitä.. África jatkoi ja pillahti vielä suurempaan itkuun. Eva ehdotti, että lähtisimme huoneesta pois johonkin, sillä emme ehkä haluaisi kuulla Áfrican valitusta. Yritin vastustaa, sillä olisin halunnut jäädä kuulemaan vielä enemmän, mutta lopulta lähdimme ulos. Ulkona juttelimme vielä Renén kanssa Guillesta, Tetéstä ja uudesta tuttavuudesta, Áfricasta.
Illalla katsoimme koko perheen kanssa telkkaria, ja seuraamme liittyi vielä perheen ystävätkin, johon kuului: Fiti, Candela, Santiago, Lourditas, Choni, José Luis ja pari Marcosin kaveria. Pelasimme trivial pursuittia, ja huomasi kuinka naiset ovat Espanjassa enemmän kulttuuritietoisia kuin miehet. Miehiä kiinnostaa vain moottoriurheilu.
Ei, miten niin Halonen on suomen presidenttinä vuodesta 2000?! Vasta vuonna 2006 se valittiin! Fiti yritti väittää meille tytöille.
Fiti kulta, se valittiin uudestaan vuonna 2006. Sano sinä nyt jotain René. Candela sanoi takaisin.
Just noin René vastasi ja nyökkäili.
Koko porukka nauroi lopulta Fitin tyhmyydelle.
Joojoo, menkääs nyt lapset jo nukkumaan Fiti yritti vaihtaa puheenaiheen muualle.
Mitä? ei vielä, kello on vasta 23 Curro väitti vastaan, mutta Diego passitti meidät kaikki nukkumaan. Vaihdoimme poskipusut ja lähdimme ylös. Sain luvan mennä toisena suihkuun, sillä Guille halusi mennä ensimmäiseksi. En muistanut ollenkaan, että Guille oli suihkussa, ja lähdin harjaamaan hiuksiani vessaan. Ovikaan ei ollut lukossa, sillä se oli ollut kuulemma rikki siitä asti kun tytöt olivat tulleet taloon. Suihkun lorinaakaan ei kuulunut, ilmeisesti Guille oli laittanut sen vähäksi aikaa pois päältä. Yhtäkkiä Guille kurkisti keltaisten suihkuverhojen takaa. Säikähdin todella paljon. Guille alkoi nauramaan.
Mä voin mennä. sanoin ja hymyilin takaisin. Olin juuri lähtemässä vessasta kunnes Guille sanoi:
Ei, oo vaan siinä. Meidän perheessä tämä on luonnollista Guille vastasi hymyillen. Hymyilin takaisin kiusallisesti.
Guille tuli verhon takaa pois pyyhe päällään.
Noni, vaihetaas paikkoja Guille nauroi.
Mitä? Mä meen kyllä vaihtaan vaatteet huoneeseeni. vastasin. Guille nauroi ja oli leikkisästi tulemassa ottamaan huppariani pois. Diego avasi oven ja näki Guillen pyyhe päällä avaamassa vetoketjuani.
GUILLE! Diego huusi. Hätkähdin, sillä en edes tajunnut että Diego oli tullut vessaan. Tuleppas käymään vähän täällä.
Guille totteli ja lähti ulkopuolelle hymyillen minulle. Jaksoin hiuksien harjaamistani, sillä päätin olla menemättä tänään ollenkaan suihkuun, koska ajattelin, että en saisi vessassa rauhaa.
Kuulin kun Diego huusi Guillelle: Mitä sinä heti alat käymään vieraamme kimppuun?!
En mä sen kimppuun käyny, isä! Leikittiin vaan. Guille yritti puolustaa itseään. Mietin itsekseni, että ei taida tässä perheessä sittenkään se olla luonnollista, että tyttö ja poika on melkein samaa aikaa suihkussa, niin kuin Guille väitti.
Voi herranen aika, mitä lapsia mullakin on Diego vastasi samaan aikaan, kun lähdin vessasta pois. Molemmat kääntyivät minua päin.
Meen tästä nukkumaan. sanoin heille hiljaa hymyillen. Molemmat toivottivat minulle hyvää yötä, kunnes menin huoneeseeni. Kuulin vielä huoneenikin puolella kun Diego huusi Guillelle hänen tyhmyydestään.
Älä välitä. Tommosia ne on aina. Eva sanoi minulle huoneessamme samalla kun luki kirjaansa. Naurahdin ja menin sänkyyni.
Kuule, Eva.. aloitin. Onko se Áfrican poikaystävä oikeesti täysidiootti? kysyin häneltä.
No on, todellakin. Vaikka totta puhuen oma poikaystäväni on hänen paras kaverinsa, tai no olemme kaikki hänen kavereitaan hän vastasi hymyillen. Mutta älä välitä, ei kaikki Espanjassa oo semmosia. Löydät varmasti vielä omas täältä.
Vastasin nauraen: Toivottavasti.
Aamulla René tuli herättämään minut, sillä olin nukkunut liian myöhään.
Hei meiän pitää mennä tutustuu uuteen kouluun, et herätys! hän kuiskasi, sillä Eva ei saanut vielä herätä, koska hänellä oli vapaapäivä.
Apua, onks kello noin paljon jo?! Joo, oota vaihan vaatteet ja tuun sit alas. vastasin hätääntyneenä. René nyökkäisi ja lähti alas. Vaihdoin vaatteet ja lähdin sitten itsekin alas.
MT, aion heittää teidät kouluun. Et nyt kerkeä syömään aamupalaa, joten käymme matkalla ostamassa churroja. Lucía selosti ja aloimme laittaa takkeja päälle.
Tossa on takkisi Guille ojensi takkini minulle.
Kitti vastasin hymyillen ja aloin laittamaan takkiani päälle.
Sulla on tutun näkönen paita. Samanlainen ku Tetéllä. Guille sanoi ja katsoi paitaani. Vilkaisin paitaani.
Juu.. Eikä, apua, ei tää oo mun paita! Tää taitaa olla Tetén, oon laittanu hädissäni väärän paidan sanoin kun huomasin päälläni paidan, joka ei todellakaan ollut minun paitani.
Et nyt kerkeä vaihtamaan paitaa. Nyt mennään. Lucía sanoi ja hoputti meitä kouluun. Olin vähän peloissani, sillä olin laittanut toisen paidan, ja vielä henkilön, jota en tunne.
Koulussa tutustuimme Guillen ja Tetén luokkakavereihin; Boltsiin, Yoliin, Valdanoon ja DVD:hen. Koulussa oli erilaista kuin Suomen kouluissa, ja olin siitä iloinen, sillä Espanjan koulussa on monta kertaa hauskempaa.
Kävelimme koulusta kotiin Renén ja Guillen kanssa. Pojat puhuivat koulun tytöistä, joten en jaksanut kuunnella heitä. Katselin kaunista Madridia, ja erilaisia ihmisiä. Serranoitten portilla pyysin Guillelta, että olisiko heillä toista koululaukkua minulle, sillä vanhani oli todella huono.
Joo, mennään katsomaan vaikka varastosta. Guille sanoi ja lähdimme kävelemään ulkovarastoon. Curro tuli pyytämään Renéä auttamaan häntä läksyissä, joten jäimme Guillen kanssa kahdestaan. Guille kolusi varastosta kaikki hyllyt ja odottelin ovensuussa.
Hitto, missä se nyt on?! Guille raivoisi, kun ei löytänyt Evan vanhaa laukkua.
No ei se nyt oo niin pakollinen yritin rauhoitella häntä ja katselin ympärilleni näkisinkö aukkua.
Katotaan tästä laatikosta. Guille kuitenkin sanoi ja otti laatikon hyllystä. Hän kääntyi minua päin laatikko sylissään niin nopeasti, että se kaatui.
Voi perkele! Guille huusi raivoissaan. Ihmettelin, että miten hän on noin raivoissaan kun yhtä laukkua ei löytynyt.
Guille, mikä sulla on? Ei se nyt niin hirveetä oo, voin ostaa omankin laukun vielä kaupungilta. sanoin hänelle katsoen häntä silmiin. Huomasin, että hänen silmien kohalla oli jonkinlainen haava, josta tuli verta.
Hei.. sulla on tossa tommonen. sanoin ja katsoin haavaa lähempää.
Ai mikä? Guille kysyi. Yritin saada veren tuloa loppumaan ja painoin hihani sitä vasten, sillä ei ollut mitään paperia.
Auts! hän huusi hiljaa. Naurahdin ja sain lopulta Guillenkin nauramaan. Katsoimme toisiamme silmiin hymyillen monta sekuntia.
Kuulimme kuinka portin ovi pamahti kiinni. Käännyimme molemmat katsomaan, kuka sieltä oli. Näin ulkona ruskeahiuksisen nätin tytön, jota vastaan juoksi Curro ja halasi tätä. Guille nousi myös vierestäni seisomaan ja lähti tämän tytön luokse.
Teté! Guille huusi ja lähti halaamaan tätä.
Mooi. Teté sanoi hymyillen.
Lähdin myös varastosta pois, hieman tympein mielin, sillä olisin toivonut jotain tapahtuvan minun ja Guillen välillä.
MT! Tässä on Teté. Hän tuli juuri Barcelonasta. Curro kertoi minulle iloisena. Teté tuli antamaan minulle poskipusun.
Ootkos viihtynyt täällä? hän kysyi.
Juu. vastasin hymyillen. Kiva ollut tutustua Espanjalaiseen perheeseen.
- -
Kiitos kommenteista! (: Tää toinen osa tuli nyt aika nopeesti jo, sillä teki kauheesti mieli kirjottaa.
Mielipiteitä?